(Video) Mungkinkah benc4na yang meIanda negara adalah teguran dariNya?

Banjiir besar atau bah baru sahaja melanda negara kita.Segala-galanya berlaku dengan sangat pantas.Banyak jalan raya utama masih digenangni air limpahan hujan dan sungai.

Masih ramai mngsa banjiir yang belum menerima bantuan terutama di sri muda shah alam dan meru.Air setinggi bumbung rumah menjadi saksi betapa dahsy4tnya banjiir yang melanda.

“Belum pernah terjadi banjiir seteruk ini” itulah antara ungkapan yang dinyatakan mngsa-mngsa banjir.Masing-masing tertanya d0sa apakah yang telah kami lakukan padamu ya tuhan?

Kejadian banjiir kali ini pasti meragut banyak nywa.Siapalah kita hendak meIawan takdir ilahi?. Pasrahkanlah hati menerima dvgaan.

Jika dikenang kembali peristiwa-peristiwa besar yang membuatkan netizen ber4ng sudah pastinya mengenai pesta air di sunway lag0on baru-baru ini.Kelihatan segeromb0lan manusia sedang bersuka ria bermain air tanpa menjaga S0P yang disarankan kerajaan.Malah tiada tindakan undng-undng pun diambil keatas mereka.

Berbeza pula dengan jemaah masjld yang dikenakan komp0un kerana tidak patuh SOP hanya disebabkan tidak memakai mask dan tidak membawa sejadah.

Adakah ini semua adalah tegvran dari maha pencipta kita yang mvrka akan tindakan kita diatas muka bumiNya?

Terdapat beberapa video daripada pendakwah terkenal serta beberapa individu yang dirasakan ada benar juga asbab bencana ini terjadi. Mari kita saksikan dan hayati.

Betul atau tidak bencana ini adalah teguran dari AIIah,marilah kita sama-sama mengambil ikhtibar. Tingkatkanlah ketaqwaan kita. Dunia pun sudah tua,apa lagi yang kita tunggu?

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber : tiktok / karipapangin