(VIDEO) Meremang Tengok Budak Sekolah Melintas jalan Melulu, ny̷aris dil̷anggar

Tind4kan seorang murid perempuan melintas jalan ketika keadaan jalan raya sedang ‘sibuk’ mengvndang pelbagai reaksi pengguna di laman sosial.

Aksi murid terbabit yang dirakam melalui kamera papan pemuka sebuah kereta itu memaparkan dia sedang berlari melintasi jalan dipercayai selepas keluar dari sekolahnya.

Lebih menger1kan, murid terbabit tidak menoleh ke kiri dan kanan jalan sebelum melintas dan kelihatan hanya berlari di celah-celah kenderaan yang sedang bergerak.

Namun, nasib kanak-kanak itu agak baik kerana dia tidak dil4nggar meskipun keadaan jalan ketika itu agak sesak.

Difahamkan kejadian tersebut dirakam dihadapan sebuah sekolah di sekitar negeri Terengganu, namun lokasi tepat dan tarikh kejadian tidak dapat dipastikan.

Susulan perkongsian tersebut, kejadian itu telah mengingatkan pengguna laman sosial tentang kej4dian yang telah men1mpa seorang murid perempuan di Sepang beberapa hari lalu yang men1nggal dunia ak1bat di l4nggar sebuah van di hadapan sekolahnya.

“Teringat video arw4h budak kena giIis van tu, janganlah kej4dian seperti ini berulang, sed1h dan ng3ri,” tulis Il Ham di ruangan komen.

Turut meninggalkan komen adalah seoramg lagi pengguna dikenali sebagai Luqman N. Zalikha.

“Travma ke$ arw4h adik yang berusia 7 tahun kena l4nggar van itu tak habis lagi awak pula main melintas macam tu, seriau tengok,” katanya.

Pada masa sama, pengguna turut mengec4m tind4kan sesetengah ibu bapa yang suka membiarkan anak-anak melintas jalan sendiri tanpa pengawasan orang dewasa.

“Ibu bapa pun satu, turun kereta pun tak, nak duk dalam aircond kereta, anaklah yang berlari kat kereta, aku perhati je masa ambil anak sekolah.

“Jika apa-apa berlaku mula la salahkan ‘security’ la,sekolah la, tapi salah dia tak sedar,” tulis Exus Art di ruangan komen.

Sumber: – K! ONLINE / viraldailytimes

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini