[VIDEO] “Menyes4l aku bina rumah di tanah mertua..”

Tular di laman TikTok seorang wanita meluahkan rasa kes4lnya membina rumah di tanah milik mertuanya.

Di dalam video itu menjelaskan, suami kepada wanita berkenaan mendapat harta warisan yang merupakan tanah dari orang tuanya.

Kemudian pasangan itu mula mengumpul wang untuk membina sebuah rumah di atas tanah tersebut. Semua perancangan mereka berjalan dengan lancar dan akhirnya mereka berjaya membangunkan sebuah rumah yang besar di tanah itu.

Walau bagaimanapun sejak kebelakangan ini, wanita itu sering bertengk4r dengan mertuanya sehingga mengungklt semula tanah warisan yang diberikan kepada si suami.

Selang beberapa bulan kemudian, pasangan itu nekad menjual rumah tersebut membuatkan mertuanya menyes4l dan sedlh kerana rumah sudah dibangunkan di atas tanah itu.

Mertua tidak membenarkan mereka menjual rumah itu, biarpun tahu rumah itu dibina dengan hasil titik pelvh oleh anak dan menantunya. Mertua tetap melar4ng mereka menjual rumah itu dan akhirnya mereka akur sahaja.

“Cukup, aku yang terlalu b0doh. Percaya bina rumah di atas tanah mertua. Hanya kerana satu kes4lahan, seribu kebaikan terus dilupakan.

“Segala titik pelvh keringat diker4hkan untuk membina rumah ini. Bila hendak dijual, semua mengh4lang. Mungkin ada hikmah di sebalik semua ini. Amiin. Jangan sampai perkara ini berlaku pada kita wahai kaum wanita.” katanya.

Sumber:mediakl / dedah

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini