[VIDEO] “Hargai selagi dia ada,” – Enam beradik sepakat hadiahkan bapa OKU sebuah motosikal

Jasa ibu bapa tidak mungkin dapat dibalas oleh anak-anak. Jika dikira jasa ibu bapa, pasti ia takkan terbalas. Lebih dari buih-buih di lautan, begitu banyaknya jasa mereka terhadap kita.

Namun mungkin kita sebagai seorang anak boleh ikhtiarkan sesuatu bagi memudahkan urusan mereka dalam menjalani kehidupan seharian, seperti kisah yang akan kami kongsikan ini.

Menerusi video tular yang dikongsi di platform Tikt0k oleh _acai_, reaksi seorang bapa yang juga merupakan orang kelainan upaya (OKU) yang gembira ketika menerima hadiah berupa motosikal dari anak-anak membuat netizen terh4ru.

Motosikal tersebut difahamkan dihadiahkan oleh _acai dan adi beradiknya untuk bapa mereka bagi memudahkan urusannya untuk ke masjid. Selain itu, bapanya juga difahamkan sering j4tuh motosikal kerana tidak kuat untuk membuka tongkat.

Video:

Tambah _acai, bapanya juga sudah tidak boleh memandu kereta, jadi mereka adik beradik merancang untuk membeli motosikal tersebut yang merupakan jenis tayar tiga.

Ketika artikel ini ditulis, perkongsian ini telah mendapat 124k tontonan, 9.6k likes dan pelbagai komen dari netizen yang rata-rata terharu dan mengucapkan tahniah kepada _acai_ atas tindakan yang dilakukan.

Komen netizen:

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber : Instagram mstar / malaysiatime