Tular Video Orang Melintas Sempadan Singapura Malaysia Ikut Tepi Pagar

Baru-baru ini satu rakaman dengan paparan beberapa orang melintas sempadan Singapura dan Malaysia menggunakan laluan ‘tikus’ telah mencuri perhatian ramai. Menerusi rakaman tersebut jelas kelihatan ada orang melalui tepi pagar tembok untuk sampai ke Malaysia.

Dakwaan itu dibuat oleh seorang pengguna TikTok dengan nama akaun budakkampung6966 dalam satu video yang dirakam ketika kesesakan jalanraya berhampiran sempadan antara dua negara tersebut. Berikut adalah perkongsian rakaman tular melintas sempadan Singapura Malaysia ikut tepi pagar ini:

Video tersebut telah menjadi perhatian ramai dengan rata-ratanya tidak berpuas hati mengapa sempadan negara kita begitu longgar sebegitu sekali. Namun ada juga yang memaklumkan pihak berkuasa sudah pun ditempatkan di lokasi bagi memantau kejadian tersebut.

Perkongsian rakaman tular yang tidak sepatutnya berlaku ini telah meraih lebih 430 ribu tontonan dan 11 ribu likes. Rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai perkongsian ini di ruangan komen seperti berikut:

“Pihak polis dah dirikan khemah dan tempatkan anggota 24 jam kat situ. Kawad berduri pun dah dipasang untuk tindakan awal oleh pihak polis”

“Akhirnya ada juga yang bersuara. Aku banyak kali nampak. Btw tu orang malaysia…”

“Jalan short cut tu orang Malaysia dari Singapore nak masuk JB. Pernah nampak masa selalu kerja ulang alik dekat Singapore”

“Rasanya tadi pihak berkuasa dah check laluan tikus tu..”

1.Tidak nyanyuk sampai tua.

2. Orang tua yang mengamalkan Al Quran walau di umpama Al Quran buruk, lunyai, hancur tetap di sayangi, tetap di hargai. Orang masih menghormati dan mencintainya serta meletakkan dia di tempat yang baik2.

3. Orang yang mencintai Al Quran tidak perlu susah hati dengan usia tua, kalau tidak ada anak yang dapat menjaga, tetap akan ada orang yang Allah datangkan untuk menjaganya kerana ini adalah janji Allah kepada hamba2Nya yang menjunjung kemuliaan mukjizat. Golongan ini dalam pengawasan para malaikat.

4. Orang yang junjung Al Quran di dalam dirinya akan di jaga keselamatannya oleh Allah di dunia, di dalam kubur dan pada hari akhirat. Walaupun di dunia dia di benci oleh orang tapi Allah tetap menjanji keselamatan dalam dirinya, sepertimana Al Quran yang Allah sediakan para malaikat untuk menjaga setiap hurufnya.

5. Wajahnya bercahaya cahaya dan mesra untuk di dekati.

6. Orang yang membaca Al Quran tidak di hina. Dia tidak akan menjadi peminta sedekah atau makan sampah di jalanan, misalnya.

7. Pengamal Al Quran hidupnya tampak sederhana tetapi sebenarnya dia kaya dengan sumber rezeki yang tidak diduga. Inilah lambang keberkatan yang Allah hadiahkan padanya.

sumber: mysumbermaya

sumber: himpunanceritalawak

Perhatian! Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komen yang dibuat melalui laman sosial ini. Ini adalah pandangan peribadi pemegang akaun dan tidak sepatutnya menggambarkan kedudukan lembaga editorial kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri

Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Kongsi Halaman Media Porta< /a> l Ya.

Jom join group ni sama2.. Istimewanya kita masing2 berkongsi menu masing2.. Insha Allah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini

Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Kongsi Halaman Media Porta< /a> l Ya.