Tiada yang mustahil dengan kuasa Allah SWT, Penemuan Al-Quran yang tidak tenggelam dalam banjir lumpur

Subhanallah. Maha Suci Allah yang tidak pernah silap dalam mengatur segala perbuatanNya. Dan perbuatanNya itu tidak pernah sia-sia!

Rentetan peristiwa banjir besar yang melanda negara pada tanggal 18 Dis 2021 yang lalu, pelbagai kisah dvka yang mengh1ris emosi menghiasi catatan kehidupan kita.

Dianggarkan lebih 17 ribu m4ngsa yang terjejas dan terkesan akib4t musibah yang melanda tersebut. Ada yang kehilangan harta benda tak kurang juga yang kehilangan insan-insan tersayang dalam kejadian Sabtu lepas.

Disebalik kisah-kisah dvka kehilangan jiwa dan harta benda, kita turut diperlihatkan keagungan serta kekuasaanNya menerusi satu penemuan Al Quran yang tidak terjejas lansung meskipun tenggelam dalam banjir lumpur kelmarin.

Video Ustazah Asma’ Harun yang merupakan seorang pendakwah bebas berserta tim beliau telah melawat m4ngsa banjir kelmarin kemudian tular di media sosial. Video memaparkan penemuan Al Quran yang tidak terjejas lansung meskipun telah ditenggelami air lumpur!

Pautan Video :

Ustazah Asma’ Harun turut menunjukkan bukti paras air pada dinding bilik berkenaan. Ternyata paras tersebut sudah pasti menenggelamkan semua yang terdapat di atas meja tersebut.

Namun hanya meja yang kelihatan berlumpur, sedangkan Al-Quran yang berada di atas meja tersebut bukan sahaja tidak basah, malah tidak dikotori walau sedikit lumpur pun!

Subhanallah! Tiada kata yang mampu digambarkan. Bergetar suara ustazah Asma’ tidak mampu lagi menakung seb4k.

Komen Netizen:

Allah SWT menunjukkan kekuasaanNya bagi yang mahu berfikir dan mengambil zikra melalui peristiwa tersebut. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Tinggal kita mahu mengambil ibrahnya atau tidak mahu berfikir dan mempedulikannya.

Sumber : Tiktok / mediaviral

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini