[Terkini]’Baru Smlm Ziarah Cucu..’HiIng 2 Kesygngan Dlm 48 Jam, Atuk Adik Alisha MninggaI.

Sepang: “Hilang dua orang tersayang dalam masa 48 jam sememangnya sesuatu yang menyed1hkan, namun terpksa menerima hakikatnya walaupun ber.at untuknya,” kata Mahani Hamid.

Mahani, 68, adalah nenek kepada Nur Alisha Safiya Mohd Azlin, 7, murid Tahun Satu yang mninggaI dunia seIepas diIanggar van sekolah dinaikinya di Taman Dahlia, Bandar Baru SaIaak Tinggi pada Jumaat.

Pagi tadi, suaminya, Saad Hashim,70, yang mengh1dap kenc1ng manis sejak 10 tahun lalu mninggaI dunia pada 4 pagi di kediamanya di Felda Keratong 5.

Berkongsi perasaannya, Mahani berkata, ber.at untuknya menerima pemerg1an suami dan cucu tercinta dan dia menga.kui hiIang tempat menga.du walaupun masih mempunyai lima anak dan cucu.

“Semalam, saya menziarahi cucu yang mninggaI dunia aklbat kemaIangan di Ianggar van sekolah dan hari ini suami pula mninggaIkan kami buat seIama-Iamanya.

“Saya smpat menatap wajah cucu sebelum disembahyangkan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya,namun tldak dapat mengiringi jnazah ke perkub.uran kerana teringatkan suami dan ketika itu sudah malam dan mahu terus pulang ke kampung.

“Kini tinggaI kenangan dan hanya anak, menantu dan cucu saja yang menjadi tempat saya menga.du nasib,” katanya.

Jnazah Saad akan dikeb.umikan hari ini di Tanah Perkburan Islam Keratong 4 dan 5 Bandar Tun Razak.

Sementara itu, anak keempat Mahani, Anom Suhana, 40, berkata semalam dia bersama keluarga menziarahi keluarga abangnya di Sepang.

Menurutnya,selepas menziarahi jnazah Alisha sepatutnya mereka terus pulang ke Paslr Gudang, namun ibu beriya-iya mengajak mereka pulang ke kampung.

Katanya, mereka bertolak dari Putrajaya pada 8.30 malam bersama ibu diringi sebuah kereta lain dinaiki kakaknya bersama keluarga dan tiba di kampung kira-kira tiga jam kemudian.

“Ketika sampai di kampung arwh ayah kelihatan seperti biasa, manakala pada 4 pagi ibu memaklumkan ayah sudah mninggaI dunia.”

“Saya tldak menyngka rupa-rupanya ajakan ibu untuk singgah di kampung itu adalah bagi bertemu ayah buat kali terakh1r dan kami reda dengan ketentuan Allah SWT kehiIangan dua ahli keluarga dalam jangka masa yang dekat,” katanya.

Salam tkziah. Semoga keluarganya tabah. Al fatihah

Sumber: hm / dbongkar

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini