[Terkini] Presiden Empire R0ck K̷apak MaIaysia, Capten Faiz Glamour MninggaI Dunia.

Kuala Lumpur: Presiden Empire R0ck Ka pak Malaysia, Capten Faiz Glamour, 46, disahkan mninggaI dunia akibat sera ngan jntung, awal pagi tadi.

Pembantu peribadinya dikenali Sharifah Zalifah Syed Ismail berkata mereka dalam perjalanan balik ke Pulau Pinang dari Muar, Johor selepas melawat ibu Allahyrham yang saklt keb0coran us us dan dirwat di Hspital Muar.

“Kami singgah di Hntian Rehat dan Rwat (R&R) Tapah untuk berehat dan segarkan bdan. Sebaik sampai dia (arwah) berjalan keluar dan duduk di kerusi panjang.

“Ketika itu keadaannya nampak res ah. Kami bertanya apa sebabnya dan dia menga du saklt da da. Tak Iama selepas itu, dia tu mbang atas kerusi. Suami saya ajarkan arwh mengu cap sehinggalah dia hmbuskan nfas terakhir,” katanya.

Sharifah atau Ifah berkata, terdahulu mereka ke Muar sejak beberapa hari lalu selepas Allahyrham dimaklumkan ibunya saklt dan dimasukkan ke hspital untuk menjalani pembe dahan segera.

“Kami dapat berita emaknya saklt keboc0ran us us pada malam Rabu dan jam 1 pagi sudah bertolak dari Pulau Pinang menuju ke Hspital Muar.

“Ketika sampai, dktor dah nak masukkan emak arwh ke bilik be dah jam 8 pagi dan Faiz smpat berjumpa emaknya hanya di pintu masuk bilik be dah.

“Ketika itu adiknya yang ada di hspital turut bntu dia yang berkerusi r0da untuk berjumpa emak mereka. Dia (Faiz) masih boleh jalan, tapi pergerakan agak Iambat,” katanya kepada Harian Metro.

Bagaimanapun, mereka mengambil keputusan tinggaI selama dua malam di Muar menanti sekiranya emak Faiz sembuh agar dapat berjumpa semula.

“Doktor beritahu emaknya dah sed ar tapi tak dibenarkan melawat. Jadi, kami buat keputusan balik ke Pulau Pinang semalam dan singgah di Hntian Rehat dan Rwat (R&R) Tapah sekitar jam 1 pagi.

“Dalam perjalanan, dia duduk di belakang sambil buat panggilan video dengan kawan-kawan dan baIas mesej WhatsApp.

“Dua minggu lalu, Faiz kena str0k dan dia dalam pr0ses pemulihan. Sejak itu dia jarang tengok telefon, tapi semalam sikapnya amat lain,” katanya.

Kema tian Faiz atau nama sebenar Mohd Ismail Mt Tap disahkan oleh petugas ambuIan yang datang selepas itu.

“Dktor sebenarnya menges yaki Faiz menghldap skit jntung dua bulan lalu dan dktor rancang nak buat pemeriksaan lanjut pada Mac nanti untuk kenalpasti sama ada jntungnya tersu mbat atau tidak.

“Jnazah Allahyrham Faiz perlu menjalani be dah si asat pagi ini dan selepas dimandi dan disembahyang akan terus dibawa ke Muar untuk dikebu mikan,” katanya.

Sehubungan itu, Empire R0ck Ka pak Malaysia adalah sebuah kelab yang menganjurkan aktiviti untuk artis dan kumpulan r0ck era 1990-an bersama peminat.

Salam tkziah dan al fatihah

Sumber: hm / dbongkar

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini