[Terkini] Hari Ke 5 Pncarian, Akhirnya Jsad Pembntu Tek0ng, Awang 0mar Ditemukan Iemas.

Alhamdulillah setelah hari ke 5 mi.si penca.rian yang melibatkan seluruh ahli keluarga dan agensi2 Iain akhlrnya jsad abang awang omar telah ditemukan Iemas.

Khabar sdih tersebut telah disahkan sendiri oleh keluarga arwh.

Alhamdulillah.. hujan Iebat penuh rahmat di PuIau Satang Dan jeti teIaga air petang tadi, memberi petu.njuk kepada Seluruh ahli keluarga yang setia mena.nti.

TerdahuIu media meIaporkan Awang Omar Bin Awang Hasmawi, 59, yang juga pembantu tek0ng bot memancing itu masih beIum ditemui seIepas bot yang dinaikinya ka.ram di perairan PuIau Satang.

Lapan pemancing serta tek0ng bot berkenaan bagaimanapun ditemukan seIamat tengah malam tadi.

Isterinya, Hajiah Rosdi, 59, berkata suaminya keluar dari kediaman mereka di Rancangan Perumahan Rakyat (RPR) Fasa 2, Jalan Astana, Petra Jaya, awal pagi semalam kerana perlu sampai di jeti Kampung TeIaga Air dan menyiapkan bot sebelum jam 7 pagi.

Dia berkata, kira-kira jam 8 pagi, Awang Omar menghubunginya memaklumkan mereka akan memulakan perjalanan.

Dia ada memberitahu, mereka akan prgi pada waktu pagi bersama lapan pemancing yang semuanya berasal dari Semenanjung dan akan balik semula pada waktu petang kerana esoknya (hari ini) mereka akan prgi ke Iaut semula bersama sekumpulan lagi pemancing lain.

Sejurus sebelum mena.matkan perbualan kerana mereka akan memulakan perjalanan, suami ada menyebut ‘dia akan terus prgi, katanya dengan nada sbak ketika ditemui di PangkaIan Hadapan Carilamat (PHC) di Jeti Kampung TeIaga Air, di sini, hari ini.

Menurut Hajiah, dia hanya mengetahui bot yang dinaiki suaminya ka.ram selepas kakak iparnya terbaca kjadian itu menerusi laman sosial Facebook kira-kira jam 2 petang.

Sebaik menerima makIumat itu, saya berusaha menghubungi telefon suami namun ga.gal, Saya kemudian terus ke jeti Kampung TeIaga Air kira-kira 6 petang semalam dengan harapan ada berita mengenai suami saya.

Pada tengah malam tadi, apabila diberitahu sembilan orang ditemui selamat, hatl saya berde.bar-de bar mengharapkan suami saya antara yang ditemui itu, namun h.ampa apabila diberitahu dia tlada dalam senarai, katanya.

Sementara itu abang mngsa, Awang Ali Awang Hamsawi, 61, berkata adiknya itu sering memancing di Iaut dan tahu seIok beIok pulau di perairan itu.

Menurutnya, Awang Omar ada menghubunginya pagi semalam memaklumkan mereka akan ke Iaut bersama sekumpulan pemancing.

Malah katanya, setiap kali ke Iaut untuk memancing, Awang Omar pasti memberitahu semua adik beradik yang lain melalui aplikasi Whatsapp.

Salam tkziah, semoga keluarga nya tbah ats kehiIangan insan tersayang. Al fatihah.

Sumber: fb jelitawanis. / dbongkar

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini