Terjumpa ‘objek beku mengiau’ di tepi jalan, lelaki ini bawa pulang untuk mencairkannya hanya menyedari ia ‘harta karun’ yang cantik

Terjumpa ‘objek beku mengiau’ di tepi jalan, lelaki ini bawa pulang untuk mencairkannya hanya menyedari ia ‘harta karun’ yang cantik

“Pada pandangan pertama, saya mula menyangka objek itu adalah haiwan dan mungkin memerlukan bantuan saya,” kata Slava.

Seorang lelaki di Rusia bernama Slava sedang memandu di jalan raya bersalji ketika musim sejuk, apabila tiba-tiba terlihat kelibat benda gelap yang samar-samar mengiau berada di tepi jalan dalam salji tebal.

Slava memutuskan untuk menghulurkan bantuan sebaik yang mungkin.

Betul firasatnya, apabila objek itu adalah seekor anak kucing yang diliputi ais, dan tiada orang lain yang menghampiri untuk melihat keadaannya.

Dengan cara begitu sahaja, lelaki Rusia ini membawa kucing itu pulang, menghidupkan pemanas elektrik dan lampu, untuk menghilangkan kesejukan itu sambil menghangatkannya dengan beberapa selimut yang besar.

“Dia sangat sejuk, jadi saya membalutnya dengan tuala dan membawanya pulang. Di dalam kereta, selepas menghidupkan pemanas, ini telah membantu mencairkan ais daripada badannya,” Slava menceritakan detik itu.

Slava kemudian membawa si comel Nika ke hospital haiwan untuk pemeriksaan, di mana doktor terpaksa memotong ekornya akibat gigitan fros.

Kucing itu diselamatkan oleh Slava, dan kemudian menamakannya Nika.

Akhirnya, kucing itu telah berjaya diselamatkan daripada menerima sahaja kematian dan membiarkan diri mengalami beberapa siri pertemuan malang.

“Dia tahu kami telah menyelamatkannya, jadi dia kuatkan hati hanya duduk di situ, bersabar dengan saya, tidak bergelut atau mengeluh,” kata Slava.

Paling penting, si bulus Nika nampak sihat, lincah dan semakin cantik! Slava benar-benar telah membiarkan dirinya mengutip ‘harta karun’ berharga dan menceriakan hati hanya pada ketika dia berada di tepi jalan bersalji.

Kini, Nika tinggal bersama penyelamatnya, Slava yang memilih untuk menjadikannya sebagai haiwan peliharaan kerana dia fikir sudah nasib dan jodohnya untuk bertemu dengan kucing berbulu gebu dan bermata hijau cantik ini.

Sumber ; mimbarraudah / sahabatsurgaku

Perhatian! Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ini adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya mencerminkan pendirian lembaga editorial kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri

Selepas membaca, jangan lupa like, komen dan kongsi halaman Media Porta l Ya.

Jom join group ni.. Khas untuk kita share menu masing-masing.. insyaAllah bermanfaat di sana.. TQ
Nak Sertai –> Klik Di Sini

Selepas membaca, jangan lupa like, komen dan kongsi halaman Media Porta l Ya.