‘Suruh’ Kenderaan ke tepi, tind4kan makcik mudahkan laluan ambulans dipuji ramai

Setiap pengguna jalan raya mempunyai hak yang sama ketika mengend4likan kenderaan. Maslng-ma$ing perlulah saling menghormati serta bertol4k ansur bagi memastikan kelanc4ran lalu lintas.

Namun, jika ada kecmasan seperti pergerakan ambuIans, pengguna jalan raya yang haruslah memberikan ruang untuknya bergerak supaya tidak berlaku masalah lain.

Bantu ambuIans lalu

Hal ini sama seperti perk0ngsian seorang pemandu ambulans yang memuat naik satu video menunjukan seorang pembonceng motosikal wanita menyuruh pengguna jalan raya ke tepi untuk memberi laluan ambuIans yang sedang bergerak cepat.

Pemandu ambuIans ucap terima kasih

Menerusi video yang dimVat naik oleh asharpwaya mengambil dari akaun TikT0k seorang pemandu ambuIans dikenali sebagai w_mora93, dia mengucapkan terima kasih kepada wanita tersebut kerana membntu memudahkan laluan ambuIans.

Tangan menghayun buaian mampu menggegar jalan raya

Tindakan wanita pertengahan usi4 itu dilihat dari sisi p0sitif dan rata-rata daripada pengguna TikT0k telah memuji tindakan wanita itu kerana memudahkan urusan orang lain.

Sumber: TikT0k asharpwaya, OMM / mysumbermaya

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini