Setiap hari sy doakan suami maati. Dia ftnah sy ada hubungan dgn abg ipar iaitu abg dia sendiri

Foto sekadar hiasan. Baca perlahan lahan, semoga dapat pengajaran dari kisha ini. Assalam semua pembaca. Saya ingin minta nasihat dari semua. Saya berkahwin sudah masuk 3 tahun. Sepanjang perkhawinan suami selalu ftnah dan menuduh saya ada hubungan ditempat kerja dan ada hubungan dengan abang ipar sendiri. Suami sentiasa beri tekanan mntal pada saya dengan kata2nya.

Suami juga tidak berbaik dengan keluarga saya. Dia selalu cakap saya perempuan syun dal dan mandul.. Sebab kami masih belum ada rezeki anak. Tapi saya pernah mengandung dn keguguran.

Walaupun suami tidak bekerja saya tak tertekan sangat pasal tu tapi mntal saya rasa tertekan dengan segala fitnah yg dia lemparkan pada saya. Baru ni bergduh dia ftnah saya lagi dan dia mula tendang saya dan dia langsung tidak ada rasa bersalah. Hati saya rasa hncur sangat.

Setiap hari saya doakan suami saya ma ti dan ya nerakala tempat saya. Tapi semua mungkin tak faham apa yg saya alami. Sebab saya tak cerita semuanya. Nafkah saya dia tak pernah bagi.

Saya yang selalu keluar duit. Saya suruh suami craikan saya kalau dah anggap saya ni perempuan syun dal tapi dia taknak. Saya dah betul2 tak sanggup lagi hidup dengan dia.

Boleh semua beri pendapat macam mana cara untuk saya bcrai dengan suami? Nak hire lawyer saya tak mampu mungkin ada cara yg lain?

Kisah ke 2 lebih mendebarkan, baca perkongsian di bawah

Assalammualaikum dan salam sejahtera. Pertamanya, terima kasih admin kerana sudi menyiarkan luahan hati saya. Kepada pembaca yang budiman harap anda dapat memberi pandangan tentang permasalahan saya.

Saya ceritakan secara ringkas. Nama saya Ana (bukan nama sebenar), umur awal 30 an dan masih bujang. Saya bekerja sendiri, bisnes kecil-kecilan bersama kakak saya.

Kakak saya sudah berkahwin dan saya tinggal bersamanya memandang kan dekat dengan tempat kerja.

Hubungan saya dan kakak sangat baik, tiada rahsia antara kami.Kakak saya dah berkahwin lebih kurang 8 tahun dan dikurniakan seorang putri yang sangat comel.

Hubungan saya dan anaknya sangat baik.Saya sangat sayangkn anak buah saya seperti anak saya sendiri. Hubungan saya dengan abang ipar pun baik.

sepanjang tinggal bersama mereka segalanya baik.Asam garam rumah tangga mereka tiada rahsia pada saya. Saya bersyukur dapat abang ipar yang tidak pernah berkira dengan kakak saya dan juga keluarga. Ibu dan ayah juga sangat menyanyangi abang ipar.

Pada pandangan saya abang ipar seorang lelaki yang baik, ayah yang baik dan juga suami yang baik, Tetapi manusia ini tidak sempurna , ada juga kekurangan dirinya seperti terlalu kerap main game dan cemburu.

Hubungan kakak dan abang kadang kala ok. Kadangkala tidak. Saya anggap abang ipar seperti abang sendiri, tidak pernah terlintas walau sikit dalam fikiran saya seandainya dia akan melakukan hal2 yang tidak baik pada saya.

Cuma baru2 ni ada perkara yang tidak terjangkau dalam fikiran saya ia akan berlaku. Ada satu kejadian. Saya tertido diluar, di depan tv. Saya agak mamai, tapi saya boleh nampak abang ipar ingin ke dapur, tiba2 saya dapat rasa dia selimutkan saya, dengan sentuhan yang pelik.

Saya terkaku dan dia ciium bahu saya dan dia terus masuk bilik. Saya rasa amat terkejut dan tak sangka apa yang saya lihat. Saya cuba lupakan dan anggap mungkin ape yang dia buat sebab rasa sayang dia pada saya sebagai adik.

Perkara tu amat mengganggu saya, 2 hari lepas kejadian saya tido dibilik. Bilik saya berkongsi toilet dengan bilik sebelah dan jika nk ke bilik saya boleh melalui bilik sebelah. Abang dan kakak tido di master bedroom. Toilet pintu memang ada masalah. So tidak boleh dikunci.

Selama tinggal dengan mereka abang ipar tidak pernah masuk bilik saya, sejujurnya dia menghormati hak peribadi saya. Tapi pada malam itu, saya tersedar tiba2, dan saya nampak dia ada dalam bilik saya.

Ya Allah dengan pakaian tido saya yang tak sempurna, walaupun dalam gelap saya tahu itu dia. Saya menggerakkan badan saya dan saya nampak dia tunggu di pintu toilet.

Mungkin dia ingat saya hanya mamai. Saya tak jerit. Saya tak tahu apa perlu saya buat. Saya cuma buat banyak pergerakkan supaya dia tahu saya hampir sedar. Lama kemudian saya dengar dia masuk bilik.

Saya rasa sangat sedih dan kecewa, kenapa dia berkelakuan begitu. Saya tahu kakak saya kadang kala sangat sibuk. Kami kerja bersama dan kerja tidak menentu. Saya tahu keadaan rumah tangga mereka turun naik dan hanya anak pengikat cinta mereka.

Saya tidak tergamak nak beritahu kakak, saya tahu andai saya beritahu kakak, dia tak kan dapat maafkan abang ipar. Saya terbayangkan anak mereka, anaknya sangat rapat dengan abang.

Apa yang saya cuba luahkan, sepanjang 8 tahun kenal abang ipar, hidup bersama mereka tidak pernah sekali dia mengambil kesempatan.

Apa yang harus saya lakukan? Saya takut perkara ini berulang lagi. Perlu ke saya terus terang saja dengan abang ipar supaya tidak melakukan hal ini lagi demi anak dan isterinya. Saya tidak mahu rumah tangga mereka musnah.

Saya tahu abang ipar sangat sayangkan keluarga kecil mereka, cuma saya tak tahu kenapa dia bertindak demikian. Saya harap sangat sekiranya pembaca boleh beri saya pendapat. Terima kasih kerana sudi membaca luahan hati saya.

Ramai terkesan dgn perkongsian kisah pertama, apa reaksi warganet

Nadia Huda, Time kursus kawin maybe awak tertidur, time lafaz nikah maybe awak terlalu teruja(sampai x dengar tok kadi suh suami bertaklik) time amik sijil nikah terus bawa balik rumah simpan dlm lacikan.

P amik sijil nikah tu,baca bahagian belakang yg tertera”taklik”baca n fahamkan apa itu taklik k… Dengan sendirinya kemenangan dipihak awak.. Jgn tuntut fasakh tapi tuntutlah taklik yg dilafaz suami slps nikah.

Hanny Arif, Kalau saya x tahan. Mungkin laki asmda tekanan jiwa sebab x kerja n tiada kawan..Mujur tiada anak mana tahu lain kali ada anak..Sis terlalu berlembut belum tegar hati n jiwa ini kena tunggu sampai bila.

Hati dia dah hitam sebab itu fikiran bercelaru..X salah bercrai n mudah..
Kalau perempuan dapat crai melalui kuasa hakam dari mahkamah..Sis masa dia marah sis marah n buat2 ganas balik baru dia takut. Sebab sis selalu berlembut lagi dia x nak mengalah.

Cik Mawar, Sy faham sangat² sbb sy ada seorg kawan yg mengalami nasib sama..mungkin lagi teruk..Suami xkeje..buat hubungan dgn ramai p’puan..panas baran..suka mengongkong..semua duit gaji is3 diambil.

harta benda is3 kereta,tanah barang kemas masa bujang semua diambil..tanah pemberian keluarga utk isteri habis dijual..suka pkul is3..dah minta crai tapi suami dia xnak craikan..kalau depan org dia tunjuk baik mcm bertanggungjawab sangat².. tapi sy kawan dia tau apa yg jadi.

Kalau sy tlg tumpangkan kereta or rumah kita pulak yg dimaki hamun..padahal dia xbuat tugas tu..sy pun xberani nak tlg lebih² tambahan pula kawan sy ni xberani takut sangat² sbb diugut bun0h kalau buat sesuatu.

mujur xderr anak..nak kata xberpelajaran dia cgu..so hari² dia mcm tu jerr tapi terkadang bila tgk mata merah n bibir bengkak faham jerr lah..ini bukan cerita dongeng ya..kisah kawan sy disek.

sumber: informasiviral

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini