Selalu Amalkan Kalimah Ini Dan Jadikan Rutin Harian. Inshaa Allah D0sa Kita Diampunkan

SUBHANALLAH WABIHAMDIHI

سبحان الله وبحمده .

1. “Barangsiapa mengucapkan ‘Subhanallah wabihamdihi’ (Maha suci Allah dan segala pujian hanya untuk-Nya) sehari 100 kali, maka kesalahan-kesalahannya akan terampuni walaupun sebanyak buih di lautan.” (HR. Bukhari: 5926)

Status hadith: Sahih

2. “Rasulullah ﷺ bersabda: “Barangsiapa ketika pagi mengucapkan: “SUBHAANALLAHIL AZHIIM WA BIHAMDIHI (Maha Suci Allah yang Maha Agung dan segala puji bagi-Nya) sebanyak seratus kali, dan ketika datang waktu petang juga melakukan seperti itu, maka tidak ada satu makhluk pun yang dapat menyamai apa yang ia lakukan.” (HR. Abu Daud: 4427)

Status hadith: Sahih

3. “Rasulullah ﷺ bersabda: ‘Barang siapa, ketika pagi dan petang, membaca doa; Maha Suci Allah dan segala puji bagi-Nya sebanyak seratus kali, maka pada hari ki4m4t tidak ada orang lain yang melebihi pahalanya kecuali orang yang juga pernah mengucapkan bacaan seperti itu atau lebih dan itu.’” (HR. Muslim: 4858)

Status hadith: Sahih

4. Pernah ditanya orang: ‘Apakah ucapan zikir yang paling afdlal (utama), ya Rasulullah? ‘ Jawab beliau: ‘Ucapan zikir yang dipilihkan Allah bagi para malaikat-Nya dan hamba-hamba-Nya, ialah; Subhanalahi wa bihamdihi (Maha Suci Allah dan Maha Terpuji Dia).’ (HR. Muslim: 4910)

Status hadith: Sahih

5. “Rasulullah ﷺ telah bersabda: ‘Dua kalimat yang ringan diucapkan tetapi berat timbangannya dan disenangi oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala Yang Maha Pengasih iaitu, Subhanallah wa bihamdihi subhaanallaahil azhim (Maha Suci Allah dengan segala pujian-Nya dan Maha Suci Allah Yang Maha Agung).” (HR. Muslim: 4860)

Status hadith: Sahih

Sumber : Nasihatustazz / satkoba

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini