SEBELUM MENINGG̷AL DUNI̷A SAYA M̷AHU NAIK KERETA API’, 7 T4HUN TERLANTAR REMAJA PEREMPUAN MEN4RUH HARAPAN UNTUK MER4SAI PENG4LAMAN MENAIKI KERETA API.

Seorang remaja perempuan dari Kampung Bakar Bata, Pinang Tunggal di sini, yang terlantar dan tidak boleh berjalan selepas tulang belakangnya hancur dihemp4p dinding konkrit tujuh tahun lalu menaruh harapan untuk merasai peng4laman menaiki kereta api.

Menurut Aziana Shaari, 17, dia sememangnya menyimpan keinginan menaiki kenderaan terpanjang di darat itu sejak kecil lagi.

“Sejak kecil saya sememang­nya teruja melihat kereta api berulang-alik menggunakan landasan berdekatan rumah setiap hari dan menyimpan hasrat untuk menaikinya apabila dewasa.

“Namun, impian itu tidak tercapai kerana semasa berusia 10 tahun saya terlibat dalam kem4langan dit1mpa dinding konkrit menyeb4bkan terl4ntar sehingga kini,” katanya.

Akib4t kejadian itu tulang belakangnya hancur selain me­ng4lami kec4catan kekal apabila buah pinggangnya r0sak, usus tidak berfungsi selain tidak mempunyai deria rasa dari paras pinggang hingga ke kaki.

“Saya telah kehilangan nikmat hidup sejak kejadian itu dan hanya inilah satu-satunya impian yang ingin dipenuhi sebelum saya men1nggal dunia,” katanya.

Sementara itu, ibu Aziana, Fatimah Hashim, 49, berkata, seboleh-bolehnya dia ingin memenuhi hasrat anak bongsunya itu satu hari nanti.

“Namun, dengan keupayaan saya yang terhad selain kesukaran dihadapi sebagai ibu tunggal menjadi halangan untuk memenuhi impiannya,” katanya.

Katanya, bantuan bulanan Jabatan Kebajikan Masyarakat sebanyak RM500 hanya cukup untuk memenu­hi keperluan ­Azriana se­perti lampin pakai buang dan ubat-ubatannya.

Fatimah boleh dihubungi di talian 014-3148891 atau bagi yang ingin menyumbang boleh berbuat demikian melalui akaun Bank Simpanan Nasional (BSN) 0230-0290-0058-8382 (Fatimah Hashim).

Sumber: –K! ONLINE via maibaca / updateinside

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini