S̷ayu Dan Mencuit Hati,Gerai Nasi Lemak Berhenti Kerja Ini Tarik Perhatian Warganet

Nasi lemak boleh dikategorikan sebagai salah satu makanan dan juga topik yang sangat sinonim dalam kehidupan seharian masyarakat di negara kita. Sering menjadi juadah pilihan masyarakat tanpa mengira latar belakang, apa-apa saja yang berkait dengan nasi lemak ini pasti akan menjadi perhatian.

Daripada mempertahankan nasi lemak kerana dikr!tik wartawan mat salih dan gaji yang ditawarkan gerai nasi lemak, boleh dikatakan semua perkara mengenai nasi lemak ini boleh menjadi topik perbincangan.

Terbaru, gambar sebuah gerai nasi lemak yang tidak dapat dipastikan lokasinya ini pula menjadi perhatian warganet. Bukan kerana keadaan gerainya yang luar daripada kebiasaan tetapi namanya yang boleh membuatkan sesiapa sahaja melihatnya termenung buat seketika.

GERAI NASI LEMAK DENGAN NAMA YANG AGAK UNIK. FOTO: MEDIA SOSIAL

Buat anda yang masih mengambil masa untuk memahami nama gerai di atas, ianya adalah Nasi Lemak Benti Keje atau seperti yang difahami kami dan sebahagian warganet sebagai ‘nasi lemak berhenti kerja’.

Bagaimanapun, bukanlah cara ejaan nama gerai yang menjadi perbualan warganet di beberapa platform media sosial, tetapi ramai yang meluahkan perasaan sayu selepas melihat nama berkenaan.

Ia kerana ramai yang beranggapan dan memahami bahawa gerai nasi lemak itu dibuka selepas pemiliknya diberhentikan kerja sekaligus membuatkannya memilih untuk menggunakan nama tersebut.

Menerusi perbincangan di laman reddit r/malaysia, warganet berpendapat ianya sebagai sesuatu yang mencuit hati dan sedih pada waktu yang sama.

“Yup, ianya menarik dan kelakar tetapi menyimpan maksud yang sangat dalam,” tulis pengguna p0rtal itu.

Di Twitter pula rata-rata warganet juga mempunyai pandangan yang sama seperti “inilah bagaimana rasanya tertawa dalam tangisan,”.

Walaupun sayu melihat nama gerai tersebut, namun mereka juga tidak lupa untuk memberikan kata-kata semangat buat mereka sehinggakan ada yang turut berk0ngsikan lokasi gerai berkenaan.

Menurut beberapa perk0ngsian daripada warganet melalui hantaran yang diperhatikan di Twitter, gerai nasi lemak itu difahamkan terletak di Kajang, Selangor.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan apakah sebab di sebalik pemilihan nama yang unik oleh pemilik gerai itu. Adakah ia sama dengan tanggapan warganet yang ianya dibuka selepas beliau diberhentikan kerja atau pun sebaliknya.

1.Tidak nyanyuk sampai tua.

2. Orang tua yang mengamalkan Al Quran walau di umpama Al Quran buruk, lunyai, hancur tetap di sayangi, tetap di hargai. Orang masih menghormati dan mencintainya serta meletakkan dia di tempat yang baik2.

3. Orang yang mencintai Al Quran tidak perlu susah hati dengan usia tua, kalau tidak ada anak yang dapat menjaga, tetap akan ada orang yang Allah datangkan untuk menjaganya kerana ini adalah janji Allah kepada hamba2Nya yang menjunjung kemuliaan mukjizat. Golongan ini dalam pengawasan para malaikat.

4. Orang yang junjung Al Quran di dalam dirinya akan di jaga keselamatannya oleh Allah di dunia, di dalam kubur dan pada hari akhirat. Walaupun di dunia dia di benci oleh orang tapi Allah tetap menjanji keselamatan dalam dirinya, sepertimana Al Quran yang Allah sediakan para malaikat untuk menjaga setiap hurufnya.

5. Wajahnya bercahaya cahaya dan mesra untuk di dekati.

6. Orang yang membaca Al Quran tidak di hina. Dia tidak akan menjadi peminta sedekah atau makan sampah di jalanan, misalnya.

7. Pengamal Al Quran hidupnya tampak sederhana tetapi sebenarnya dia kaya dengan sumber rezeki yang tidak diduga. Inilah lambang keberkatan yang Allah hadiahkan padanya.

sumber: mysumbermaya

Sumber: mytvviral

Perhatian! Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komen yang dibuat melalui laman sosial ini. Ini adalah pandangan peribadi pemegang akaun dan tidak sepatutnya menggambarkan kedudukan lembaga editorial kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri

Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Kongsi Halaman Media Porta< /a> l Ya.

Jom join group ni sama2.. Istimewanya kita masing2 berkongsi menu masing2.. Insha Allah bermanfaat disana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini

Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Kongsi Halaman Media Porta< /a> l Ya.