Ramai Terharu Dengan Keikhlasan Abang Viva. Sekali Dia Tampil Dedah 1 Sebab Kenapa Tak Terima Hadiah Dari Sesiapa.

Wira banjir, Azwan Omar, 29, atau lebih dikenali sebagai ‘Abang Viva’ menolak sebarang pemberian sumbangan jika ia bertujuan menjadikan dirinya sebagai alat mempromosikan sesuatu barangan. Bercakap kepada Utusan Malaysia, menurutnya, beliau hanya akan menerima sumbangan daripada mana-mana individu atau syarikat yang memberikan secara ikhlas tanpa sebarang syarat.

“Kalau nak bagi ikhlas, insya-Allah saya akan terima. Jika nak bagi untuk mempromosikan sesuatu barangan memang saya tak nak. Saya menolong mgsaaa banjir di Puchong dan Shah Alam, Selangor serta Temerloh, Pahang bukan minta simpati atau menagih kereta baharu atau sebagainya.

Saya buat ini adalah ikhlas kerana ingin menolong mereka dalam kesusahan. Saya juga tidak mahu dijulang berlebih-lebihan, cukuplah mgsaaa banjir mengucapkan terima kasih itu sudah memadai. Saya cukup selesa dengan kehidupan sekarang serta kereta Perodua Viva yang saya miliki,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Pengkalan Indah dekat sini.

Kisah ‘Abang Viva’ tular dan mendapat perhatian dalam media sosial sehingga ramai yang ingin memberi dan menawarkannya hadiah, memandangkan jasa yang ditumpahkan kepada mgsaaa-mgsaaa banjir. Paling menarik perhatian, apabila beliau yang menggunakan kereta Perodua Viva membawa sebuat bot getah di atas bumbung serta enjin bot lapan kuasa kuda jenis Mercury.

Azwan dilaporkan hanya berbekalkan wang tunai sebanyak RM50 iaitu RM20 digunakan untuk mengisi minyak kereta manakal RM30 lagi bagi membeli makanan buat mengalas perut. Azwan yang baru pulang daripada menolong mgsaaa banjir di Temerloh mengakui,

pihak Perodua ada menghubunginya sewaktu berada di Shah Alam, tetapi tidak ada sebarang perbincangan diadakan. Jelasnya, dia turut dihubungi seorang usahawan yang juga Pengarah Shalicious Empire Sdn. Bhd., Wan Siti Aishah Wan Hasan yang ingin menghadiahkannya sebuah kereta untuk kegunaan peribadi sebagai tanda terima kasih atas pengorbanannya.

“Saya belum buat sebarang kata putus sewaktu mereka menghubungi kerana ketika itu saya sedang membantu mangsa banjir. Tengoklah dalam beberapa hari ini jika mereka menghubungi semula saya,” katanya. Azwan yang juga anak bongsu daripada empat beradik memberitahu, menyelamatkan mgsaaa banjir adalah satu kepuasan yang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata.

“Saya puas hati kerana usaha datang dari Melaka ke Puchong yang pada mulanya untuk membantu kakak tidak sia-sia. Ia menjadi titik tolak untuk turut menolong beberapa mgsaaa lain di Taman Seri Muda,” jelasnya. Sumber : Utusan Online / Kosmo Online

Terus Cepat Cepat Nak Tamatkan Live Di Tiktok Lepas Dapat Tahu Boleh Dapat Duit Dari Situ. Ramai Puji Tindakan Abang Viva Walaupun Dah Dapat Perhatian Ramai.

Populariti yang diperoleh Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan Omar dalam sekelip mata disebabkan kerja ikhlas yang dilakukan untuk membantu mangsa-mangsa banjir benar-benar mengejutkan empunya badan. Walaupun dia tidak mengharapkan apa-apa penghargaan, namun ramai yang terharu dengan keprihatinan yang ditunjukan sehingga mendapat pujian rakyat Malaysia.

Buat live di TikTok
Selepas mempunyai sedikit waktu rehat setelah berhari-hari membantu orang awam, Abang Viva telah berkesempatan membuat live di aplikasi TikTok yang baru dibuat olehnya.

Dia juga masih ‘pening’ untuk membalas beratus mesej yang diterima sejak viral tempoh hari. Terima Kasih abg viva kerana menjadi hero ..semoga sehat selalu,murah rezeki dan sentiasa membantu org ..

Terus nak end live sebab nak dapat duit
Dalam pada berinteraksi dengan warganet, ada di antara pengguna Tiktok telah membantu Abang Viva dengan mengajarnya mendapatkan coin yang boleh ditukar kepada duit jika membuat live di TikTok. Apa yang membuatkan ramai terhibur adalah tindakannya yang segera mahu mengakhiri live tersebut kerana hendak mendapatkan duit seperti yang dikatakan pengguna TikTok tersebut.

abang viva ni terus top live. Alhamdulillah ramai bagi gift kat abang viva . Sikap prihatin rakyat malaysia @abangvivaofficial.

Ramai yang terhibur dengan tindakan spontannya dan mang-masing memuji sikap Azwan yang tetap humble walaupun sedang menjadi perhatian ramai ketika ini. Mereka semua mendoakan agar pemuda berusia 28 tahun itu terus dimurahkan rezeki dan mengekalkan sikap merendah diri yang ditonjolkan.

Jawab soalan berkenaan kereta yang nak diberi
Selain daripada menjawab soalan-soalan random dari

warganet, Abang Viva juga ada menyentuh perihal hadiah kereta 4×4 yang ditawarkan kepadanya oleh seorang usahawan kosmetik tempoh hari. Menurutnya,

dia masih lagi berfikir dan hari Jumaat nanti baru berpeluang bertemu wanita itu untuk berbincang sama ada pemberian tersebut bersyarat ataupun tidak kerana ramai menasihatinya untuk menerima. Niat yang ikhlas lebih jauh kekayaan berbanding pemberian dunia

Ajak ramai2 follow biar dapat duit
Jadi, melihat daripada respon orang ramai tentang tindakan murninya membantu orang ramai, kebanyakan pengguna Tiktok mengajak warganet yang lain untuk mengikuti media sosial Abang Viva agar dia boleh membuat live dan memperolehi pendapatan dari hasil live tersebut. JOM RAMAI2 FOLLOW @abangvivaofficial BAGI DIA SERABUT! MAKLUM LA BARU BUAT TT

Untuk makluman, nama Azwan Omar viral selepas seorang pengguna Twitter memuat naik gambarnya yang sedang berehat sebentar selepas membantu mangsa-mangsa banjir yang terperangkap dalam bencana banjir di Sri Muda dengan bot persendiriannya.

Dia yang datang dari Melaka dengan membawa Perodua Viva dan berbekalkan RM50 telah pergi ke kawasan-kawasan banjir untuk memberikan bantuan segera. Dirinya bukan hanya mendapat pujian ramai, bahkan disebut dalam satu khutbah Jumaat tempoh hari sebagai tanda menghargai jasa serta pengorbanan yang telah dilakukan. Sumber: TikTok arraz91, a_rizz._, afnannazli

Nama Siap Disebut Sebut Dalam Doa Waktu Khutbah Jumaat. Kali Ni Pihak Perodua Pulak Tampil Cari Abang Viva.
Nama pemuda berhąti murni, Azwan 0mąr atau dikenali sebagai ‘Abang Vivą’ terus mendapat tempat di hąti warganet sejąk beberapa hari lalu sekali gus mąsih trending di laman Twitter. Terbahąru, se0rang individu @rafiquemuzhaffa memąklumkan khutbah Jumąat hari ini turut menitipkan doa buat pemudą berusia 29 tahun itu selepąs misi bąntuan bnjir dilakukannya tuląr di media s0sial.

Bagaimanapun, tidak dapat dipąstikan imam mąsjid mana yang membacąkan doa tersebut. Malah, ada juga individu mendąkwa sifat kebaikan Azwąn disebut-sebut di beberapa l0kasi mąsjid antaranya di Masjid Negara.

“Masa khutbąh, imam baca doa untuk Azwąn 0mar, abang Vivą. ‘Rahmątilah hambamu yang menolong mgsą banjir waląupun ada RM50 sahaja’. Jemaąh satu masjid doąkan untuk dia, mungkin sątu Kuala Lumpur kalau khutbąh dan doa diseragąmkan,” tulis arafiquemuzhaffa.

Sementara itu, se0rang lagi individu @ushardaniele memuat naik satu ciapan meminta orang ramai sekiranya terdapat nombor telefon bagi menghubungi Azwan kerana mendkwa pihak Perodua mencari pemuda berkenaan.

Perlukan ‘c0ntąct’ dia dengan segera!
Terdahulu, kisah Azwan dikągumi ramai apabila sanggup mengąmbil cuti kerja dan berbekąlan RM50 sebelum membąwa b0t menggunakan kereta Per0dua Viva bagi menyelamatkan mgsą bąnjir di sekitar Shah Alam. Difahamkan, dia yang bekerja sebagai 0perator mesin kini berada di sekitar Pahąng pula yang turut terjejas aklbąt bencana banjir sekali gus bergąnding bahu dengan 0rang ramai dalam menghulurkan bantuąn. Sumber: Twitter / OMM

Mahu Kenang Jasa Jutaan Rakyat Malaysia. Dengan Kudrat Yang Ada Bapa Ainul Mardhiah Berazam Bantu Mangsa Banjir.
Jika kita masih ingat akan kisah adik Ainul Mardhiah iaitu bayi yang menghidap tumor di bahagian mulut dan diterbangkan ke London untuk menjalani operasi pasti akan tersenyum apabila mendengar khabarnya yang kian pulih.

Bayi kesayangan rakyat Malaysia ketika itu mendapat perhatian ramai dan turut dibantu doktor pakar kelahiran Malaysia yang berkhidmat di United Kingdom untuk menjalani pembedahan di sana.

Kenang kebaikan rakyat Malaysia
Berkat usaha banyak pihak serta doa yang tak pernah putus dari rakyat Malaysia, pembedahan tersebut berjaya dan adik Ainul Mardhiah kini sudah boleh berjalan dan kembali sihat.

Terkenangkan kebaikkan dan bantuan yang cukup besar terhadap anaknya, bapa kepada adik Ainul telah bertekad untuk sama-sama menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan terutamanya kepada mangsa-mangsa banjir di Selangor ketika ini.

Usaha beri bantuan semampunya
Menerusi perkongsiannya di Facebook, Ahmad Safiuddin memaklumkan yang dia sangat berterima kasih dengan bantuan yang pernah jutaan rakyat Malaysia berikan kepada mereka dan ini masanya untuk dia membalas budi walaupun tidak seberapa.

Dia yang mengusahakan perniagaan barangan runcit dan memiliki pasar mini sendiri di Melaka akan mengedarkan barangan makanan kepada mangsa-mangsa banjir di Selangor.

Akan hantar dari Melaka ke Selangor
Walau bagaimanapun, Ahmad Safiuddin mengakui tidak dapat memberikan banyak namun sumbangan yang diberikan diharap mampu meringankan sedikit beban mangsa-mangsa banjir yang terjejas.

Dia juga turut mengumpulkan barangan yang diinfaqkan orang ramai dan membawanya sama ke Selangor dari Melaka. Dikesempatan itu, Ahmad Safiuddin mengakui sama sekali tidak akan melupakan segala jasa baik rakyat Malaysia dan syukur Alhamdulillah anaknya kini membesar dengan baik serta ceria.

Barang bantuan yang disediakan dan telah dikumpulkan akan mula dibawa ke Selangor bermula Rabu dan berharap agar segala urusan dipermudahkan.

Sumber: Facebook Ahmad Safiuddin / erakini

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini