Petani Jumpa Batu Berlian Bernilai RM327,000 Ketika Menggali Tanah Disewanya

Petani yang dikenali sebagai Lakhan Yadav, 45, menemui berlian 14.98 karat itu ketika menggali tanah di tapak yang disewanya bulan lalu di Madhya Pradesh. Batu berlian yang ditemuinya itu adalah bernilai lebih kurang RM327,000!

Yadav pada awalnya menyangka batu tersebut sebagai batu kerikil. Tetapi setelah menggosok kotoran pada batu itu, dia melihat batuan itu bersinar dan berbeza dari batu lain.

Dia segera membawa batu itu ke pakar batu berlian di daerah tersebut dan pakar berkenaan mengesahkan batu tersebut adalah berlian yang bernilai lebih dari £60,000 (lebih kurang RM327K)nangtime.com – Petani Jumpa Batu Berlian Bernilai RM327,000 Ketika Menggali Tanah Disewanya

Petani itu kemudian menjual berlian tersebut. “Ini telah mengubah hidup saya,” katanya memetik dari laporan Times of India.

Yadav berkata, dia akan menyimpan sebahagian wang itu untuk kegunaan pendidikan anaknya yang lebih utama berbanding kehendaknya yang lain.

Dia juga telah membeli sebuah motosikal dengan tanah seluas dua hektar serta dua ekor kerbau dengan wang yang diterima sebagai ganti rugi kerana pihak Taman Negara Panna telah mengambil alih tanah tempat tinggal keluarganya untuk dijadikan sebagai tempat perlindungan spesis harimau.

nangtime.com – Petani Jumpa Batu Berlian Bernilai RM327,000 Ketika Menggali Tanah Disewanya

“Saya membeli sebuah motosikal kerana dinasihatkan oleh anak saudara saya. Tetapi saya cukup sekadar menunggang basikal,” katanya.

Yadav berkata, dia tidak akan berhenti dan akan terus mencari berlian dan berharap akan menemui batuan itu lagi di tanah yang akan diusahakannya beberapa bulan lagi.

VIDEO:

Sumber: Times of India / nangtime

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini