PeIik tapi benar, Batu Ajaib Seberat 137 Tan Dan Panjang 7 Meter Itu Mampu Diger4kkan Oleh Sesiapa Sahaja [Video]

Trembling Rock itu dikatakan terletak di Huelgoat Forest di Timur Laut Perancis. Trembling Rock’ dengan berat 137 tan dikatakan sangat terkenal dengan keajaibannya yang boleh diayunkan ke atas dan ke bawah oleh sesiapa sahaja, tidak kira betapa kurus atau lemahnya mereka.

Batu itu boleh diayunkan oleh sesiapa sahaja asalkan ditolak di tempat yang betul.

Hutan Huelgoat merupakan hutan yang mempunyai banyak batu besar dengan keajaiban geologi. tetapi ‘Trembling Rock’ adalah batu yang paling popular antara semua batu yang terdapat di hutan Huelgoat itu.

Batu dengan berat 137 tan dan panjang 7 meter itu boleh digerakkan oleh sesiapa sahaja asalkan mereka tahu cara untuk menolaknya.

‘Trembling Rock’ yang berbentuk bujur itu sangat besar dan berat sehinggakan tiada manusia yang boleh mengalihkan batu itu sendiri.

Namun, batu itu dikatakan boleh digerakkan oleh sesiapa sahaja, tidak kira betapa kurus atau lemahnya mereka asalkan tempat yang ingin digerakkan itu adalah di tempat yang betul.

Jika ditolak di tempat yang betul, manusia boleh mengayunkan batu itu ke atas dan ke bawah secara perlahan-lahan.

Batu itu juga dikenali dengan nama Batu Lohan dan ianya menjadi tarikan pelancong untuk melawat Huelgoat Forest.

Sumber: Oddity Central via siakapkeli / majalahilmu

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini