Pegawai ini Tiba2 tahan warga emas pengutlp barang lusuh, p0lis buka dompet hulur sesuatu

Sememangnya slogan polis dan masyarakat berpisah tiada sering kali kita dengar bagi memastikan semua pihak saling membantu dalam memastikan sekeliling kita berada dalam keadaan aman dan sejahtera.

Beri sumbangan kepada warga emas
Menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna media sosial yang juga anggota polis dikenali sebagai Asrul Jamaluddin, dia telah memuat naik video ‘pegawainya’ yang menyantuni seorang warga emas dan memberikan sedikit bantuan.

Hal ini susulan perasaan sebak apabila melihat individu yang sudah berusia masih lagi gigih mencari pendapatan dengan mengumpul barangan terpakai untuk dijual bagi memperolehi duit.

Keluar kereta peronda terus beri duit
Dalam video tersebut, pada awalnya Asrul memaklumkan dia terkejut melihat pegawai atasannya tiba-tiba keluar dari kereta peronda dan menahan warga emas itu.

Perkongsian murni tersebut tular dan mendapat perhatian ramai sehingga Laman Facebook Polis Diraja Malaysia memuat naik kembali video berkenaan.

Ucapan terima kasih kepada 2 pengawai dari IPD Kerian

Sehubungan dengan itu, Pihak P0lis Diraja Malaysia mengucapkan tahniah yang tidak terhingga kepada Inspektor Saravanan Gunasekaran bersama rakan setugas Sarjan Asrul Shafawi Jamaluddin dari Ibu Pejabat Polis Daerah Kerian kerana memberi teladan yang baik buat semua.

Buat ramai sebak
Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet berasa seronok melihat contoh baik dari pihak berkuasa yang kekal prihatin sesama manusia tanpa sebarang prajudis berkenaan agama, bangsa serta keturunan.

Semoga contoh teladan yang murni ini menjadi penyebab lebih ramai lagi yang melakukan kebaikan di masa akan datang.

Seorang pengawai yang perlu dicontohi

Semoga segala urusan dipermudahkan

Buat baik memang tiada sempadan

Sumber : ohmymedia / -uh

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini