‘Nahas’ Melibatkan Segerombolan Lembu Di Tengah-Tengah Lebuh Raya Cet0s Pertikaian Ramai

Walaupun sudah banyak kali kejadian kemaIangan melibatkan pengguna lebuh raya dengan haiwan ternakan yang berkeliaran pada lewat malam, masih ada lagi pemilik yang berdegil dengan membiarkan sahaja haiwan ternakannya merayap ke mana-mana sahaja.

Pada hari semalam satu rakaman video dashcam telah mengundang pertikaian warganet apabila sebuah kenderaan telah meIanggar segerombolan lembu yang sedang berkeliaran di tengah-tengah lebuh raya.

Rakaman video dashcam itu menunjukkan sebuah kenderaan berjalan di satu lebuh raya yang sunyi pada pukul 1.30 pagi, berdasarkan masa yang tunjukkan pada dashcam mngsa.

Tidak lama selepas itu, secara tiba-tiba terdapat segerombolan lembu sedang memenuhi kedua-dua lorong lebuh raya telah menyebabkan pemandu gagal membrek lebih awal, lalu menyebabkan kereta terbabit meremp0h beberapa ekor lembu di hadapannya.

VIDEO:

Insiden itu telah membuatkan mencet0skan pertikaian para warganet, ramai yang bersepakat insiden terbabit disebabkan oleh sikap pemilik haiwan terbabit yang tidak mengendahkan keselamatan orang lain.

Manakala ada juga yang berpendapat, pemandu tersebut yang bersalah kerana memandu melebihi had kelajuan yang telah ditetapkan di kawasan lebuh raya tersebut. Jika tidak, sudah pasti pemandu dapat membrek kecemasan lebih awal.

Pada tahun lalu seorang penternak lembu dikenakan kompaun sebanyak RM4,400 oleh Majlis Perbandaran Jempol (MPJL) selepas didapati membiarkan ternakannya berkeliaran.

sumber: mytvviral

Perhatian! Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komen yang dibuat melalui laman sosial ini. Ini adalah pandangan peribadi pemegang akaun dan tidak sepatutnya menggambarkan kedudukan lembaga editorial kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri

Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Kongsi Halaman Media Porta< /a> l Ya.

Jom sertai group ni.. Istimewa untuk setiap dari kita berkongsi menu masing-masing.. InsyaAllah bermanfaat di sana.. TQ
Ingin Sertai –> Klik Di Sini

Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Kongsi Halaman Media Porta< /a> l Ya.