Menyentuh Hati, Bayi Lahir ‘Pekak’ Tersenyum Lebar Apabila Mendengar Suara Ibu Buat Pertama Kali

Menurut Daily Mail, keluarga kanak-kanak itu mengetahui keadaan bayi berkenaan ketika usianya baru 14 jam selepas kelahiran. Pasangan Eisha-Marie Stone dan suaminya, Chris Rex dari Perth telah bekerja keras untuk mencari rawatan buat bayi berkenaan. Usaha mereka berhasil apabila kanak-kanak itu menerima alat pendengaran pertamanya pada usia enam minggu, tulis portal itu.

Sebuah detik bermakna. Mungkin inilah ungkapan yang bersesuaian apabila melihat detik seorang bayi yang mengalami masalah pendengaran mendengar suara ibunya buat pertama kali. Tersenyum lebar saat namanya dipanggil ibu, itulah Harrison Rex di dalam video tular semasa usianya enam minggu.

“Saya tidak sangka reaksi emosi yang cukup besar dari seorang bayi berusia enam minggu setengah,” katanya. Sejujurnya, saya masih dalam penafian mengenai kekurangannya, sehinggalah saat ini. Kebahagiaan hakiki yang lahir dari si kecil ini adalah satu pengalaman menakjubkan,” tambah wanita itu.

Dalam video dikongsikan, Marie memanggil nama anaknya, sejurus selepas itu kelihatan reaksi Harrison yang tersenyum lebar.

Jelasnya, dia gigih mencari bantuan buat Harrison melalui Google dan Facebook sebelum akhirnya dia menemui sebuah program untuk belajar mendengar dan bercakap, iaitu Telethon Speech and Hearing. Pada usia empat bulan, kanak-kanak itu mula menjalani terapi dan kini pada usianya dua tahun, Harrison sudah boleh menghasilkan ayat dan bercakap seperti kanak-kanak seusianya, tulis portal itu.

Sumber: info.imuslimnetwork / sahabatsurgaku

Perhatian! Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ini adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya mencerminkan pendirian lembaga editorial kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan adalah tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri

Selepas membaca, jangan lupa like, komen dan kongsi halaman Media Porta l Ya.

Jom join group ni.. Khas untuk kita share menu masing-masing.. insyaAllah bermanfaat di sana.. TQ
Nak Sertai –> Klik Di Sini

Selepas membaca, jangan lupa like, komen dan kongsi halaman Media Porta l Ya.