Khabar Duk̷a, ‘SeIamat Tingg̷al Sygku..’Suami Seb̷ak Lsteri Dij̷emput II̷ahi Besama Bay̷i 6 Bulan Dalam KemaI̷angan.

KLUANG – Seorang ibu dan b.ayi lelakinya berusia enam bulan ma.ut manakala tiga lagi ced.era selepas kenderaan dinaiki mereka terlibat dalam kemaIangan di Ladang CEP Slmpang Ren.ggam, dekat sini pada Selasa.

Komander 0perasi dari BaIai Bomba dan PenyeIaamat (BBP) Renggam, Pegawai Bomba Kanan II Affendi Mustafa berkata, pihaknya menerima panggilan kejadian pada jam 1.57 petang.

Katanya, kemaIangan melib4tkan sebuah kereta Proton Wira dipercayai dari arah Slmpang Reng.gam ke Kluang dan Nissan Cefir0 yang datang dari arah berte.ntangan.

“KemaIangan itu mengakibatkan tiga mngsa terseplt di tempat duduk manakala dua mngsa dibawa ke Hspital Enche’ Besar Hajjah Kalsom di sini oleh orang awam sebelum pihak b0mba tiba.

“Enam anggota dikejarkan ke tempat kejadian dibantu satu je.ntera Flre Re$cue Tender (FRT). Bomba menggunakan hydrauaIic cu.tter bagi mengeIuarkan mngsa yang terseplt,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

Katanya, penumpang Proton Wira, Norashidah Zakaria, 35, dan bay1nya, Azrah Hanan Muhammad Shahril mninggal dunia.

Menurutnya, dua lagi yang berada dalam Proton Wira, Manja Jaafar, 55, dan Mohd Zul Shahri, 56, dan pemandu Nissan Cefiro, Muhammad Shahril Amran, 37, cedera.

Affendi berkata, 0perasi menyeIamat mngsa selesai pada jam 3.06 petang.

Sementara itu, Ahli Parlimen Slmpang Renggam, Dr Maszlee Malik dalam Facebook miliknya pada Selasa, melahirkan rasa sedlh selepas mendapat tahu berkenaan kemaIangan tersebut.

“Berita dvka dari Simpang Renggam. Tatkala saya sedang kaIut bergeIut di Parlimen, perkhabaran dvka dari Simpang Renggam menyapa…

“Abang Apam (saudara Shahril) orang kuat AJSR dan peniaga apam di Slmpang Renggam mengalami kemaIangan yang telah mera.gut nywa isteri dan bay1nya. Semoga Abang Apam bertabah dan diberikan kekuatan. Doa kami bersama Abang Apam.

“Bagi arwhnya, doa kami mengiringi semoga mereka ditempatkan bersama para salihin di syurga,” tulisnya.

Al fatihah.

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: sinar / mymetro.kini / santaikaw

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini