Kecantikan Isteri Itu Tanggungjawab Anda Sebagai Suami

Sebagai suami, kecantikan isteri tanggungjawab penuh anda. Sudah pasti, ramai di antara kita pernah mendengar kes-kes keruntuhan rumah tangga bila seorang suami mengkhianati kesetiaan isterinya. Selalunya, suami berpendapat bahawa isterinya tidak secantik dan selangsing seperti mula-mula di awal percintaan dahulu, ini membuat mencari wanita lain di luar sana.

Haruslah diketahui, urusan kecantikan seseorang isteri merupakan salah satu tanggungjawab suami sebagai ketua rumah tangga. Tidak sukar untuk membuat isteri secantik seperti bidadari dan langsing seperti seorang gadis, jika suami menyedari bahawa ini adalah tanggungjawabnya.

Walau bagaimanapun, ini menjadi sukar jika suami hanya boleh menyalahkan isterinya tanpa mahu membetulkan kesilapannya, beberapa kesilapan yang sering dibuat oleh suami sebagai contoh:

1 Tidak mahu bantu isteri menjaga anak-anak
Tidak sanggup bergilir untuk menjaga anak-anak, jadi isteri sudah tertekan emosi dan mengalami stres kecil. Bagaimana mahu kelihatan cantik dalam keadaan keletihan dan tekanan yang berpanjangan? Cuba berkongsi masa setiap hari dalam penjagaan anak-anak, sekurang-kurangnya satu hingga dua jam. Bukan sahaja isteri mempunyai peluang untuk berehat dan melegakan tekanan stres, anak-anak akan rasa gembira kerana rasa dekat dengan ayahnya.

2 Tidak memberi isteri peluang untuk mengurus d1ri
Dalam masa seminggu, adakah suami memberi peluang kepada isterinya untuk mendapatkan “me time” yang merupakan masa untuk menikm4ti waktu bersend1rian? Waktu ini boleh diisi dengan penjagaan d1ri di rumah, salon, refleksi, atau melakukan hobi dengan tenang.

3 Tidak memberikan bajet untuk isteri menjaga d1ri
Untuk kecantikan, pasti memerlukan belanja untuk penjagaan d1ri send1ri, dari benda murah dan semula jadi seperti buah-buahan, herba seperti madu atau buah zaitun, atau rawatan salon kecantikan profesional dengan pelbagai peralatan dan mesin yang memerlukan sejumlah wang dari dompet anda. Ingatlah, wanita cantik di luar sana membelanjakan wang ringgit untuk penjagaan dan kecantikan d1ri.

Adakah suami menyediakan bajet setiap bulan supaya isteri boleh menjaga d1rinya send1ri? Menghapuskan tanda regangan pada tubuhnya yang timbul kerana mengandung 9 bulan dan melahirkan anak-anak anda, menghapuskan kedutan di wajahnya yang muncul kerana terlalu letih menjaga rumah dan umur yang tidak lagi muda.

isteri cantik buat suami
Foto unsplash.com
4 Tidak mendidik isteri belajar mencantikkan d1rinya di hadapan suaminya
Rupa isteri seperti sepuluh tahun lebih tua daripada usia sebenar? Cuba muhasabah d1ri, adakah anda sebagai suami pernah mendidik isteri anda untuk mencantikan d1ri untuk anda? Mendidik isteri untuk menjadi wanita cantik di depan suaminya, mintalah dia untuk belajar membuat dari platform YouTube misalnya.

Oleh itu, rumah tangga akan berjalan lancar apabila suami sebagai pemimpin memahami tugas dan tanggungjawabnya. Tidak bermaksud seorang isteri tiada tanggungjawab terhadap penjagaan d1ri, tetapi jika suami memahami hal ini dan ingin mendidik isterinya untuk mencantikkan d1ri, isteri sudah pasti akan mengikuti arahan suami.

Sumber : Aliffchannel.com / satkoba

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini