Dr Shathiskumar Govindaraju Sanggup Melegakan Banjir Untuk Ke Hospital Untuk Periksa Penyakit

antara bah4ya bila berlakunya banjir adalah apabila haiwan-haiwan berb4haya yang turut berada di dalam air.

Menyedari tentang bah4ya ini, Dr Shathiskumar Govindaraju sanggup mered4h banjir untuk ke hospital bagi memeriksa pes4kitnya.

Menurut FMT, pakar kardiologi ini mahu ke hospital kerana ingin melakukan pemeriksaan ke atas dua pes4kitnya yang ditempatkan di unit raw4tan rapi dan seorang lagi pes4kit j4ntung di Pusat Perub4tan Bukit Tinggi, Klang.

Walaupun dihalang oleh isterinya yang memintanya untuk tunggu sehingga keadaan reda kerana kawasan rumahnya telah pun dinaiki air namun doktor ini tak boleh untuk menunggu lama dan membuat keputusan untuk mered4h banjir menggunakan basikalnya.

Namun, saya mendapati hujan seperti tidak akan reda dan paras air semakin meninggi. Saya tidak dapat memandu pacuan empat roda (4WD) kerana kenderaan itu sudah separuh ditenggelami air. Jadi, saya ambil keputusan naik basikal sahaja.”

Pengalaman men4kutkan
Menurut Shatishkumar, pengalamannya yang terpaksa mered4h banjir menggunakan basikal ini memang tak akan dilupakan kerana ketika dalam perjalanan dia turut terserempak dengan haiwan liar.

Ia pengalaman menakutkan kerana terserempak dengan beberapa ul4r dan biaw4k dan saya kena pastikan tidak berada berdekatan dengan haiwan terbabit.

“Ada dua tasik berdekatan, dan saya melihat beberapa ular dan bi4wak di sana. Tetapi, melihat haiwan itu di tasik dan melihat sendiri haiwan itu menelusuri banjir adalah dua pengalaman berbeza sama sekali.

“Syukur, haiwan yang berada berdekatan dengan saya adalah lip4n saja.”

Namun begitu, doktor ini turut memberitahu yang dia telah mendapat pertolongan dari orang tak dikenali yang menawarkan bantuan untuk menumpangkannya ketika dalam perjalanan ke hospital dan sewaktu pulang ke rumah.

Saya melihat orang tidak dikenali sudah menghulurkan bantuan. Dalam situasi normal, kita mungkin tidak bercakap pun kalau berjumpa.

“Kebiasaannya, saya mengambil masa tujuh minit sahaja untuk sampai ke hospital dari rumah, namun semalam ia mengambil masa setengah jam kerana terpaksa berhati-hati meredah banjir.

“Jadi, saya bernasib baik orang yang tidak dikenali ini sanggup menumpangkan saya.”

Min setuju dengan apa yang Dr Shathiskumar ni cakap, bila berlaku apa-apa bencana atau kesusahan dekat Malaysia ni, ramai betul orang yang tak lokek membantu tanpa mengira bangsa.

Sumber : Lobak Merah / majalahilmu

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini