Doa Untuk Suami Ataupun Anak Yang Suka Keluar Melepak Malam Dan Lewat Pulang Ke Rumah

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kia mat.

Sahabat yang di rahmati Allah..

Kalau anak ataupun suami kita yang suka keluar malam, merayau dan tidak tahu balik awal ke rumah. (Jenis yang tidak tahu nak balik awal). Elok diamalkan doa ini supaya mereka melekat di rumah. Jarang keluar malam melainkan ke masjid/surau menghadiri kuliah agama.

Hilangkan ta biat yang tidak baik ini. Jika dibiarkan tanpa kawalan terutama anak anda mungkin akan terje bak dengan ge jala-ge jala yang tidak sehat seperti merem pit, menghi du gam dan sebagainya. Kalau anak perempuan lagi pa rah.

Doa ini boleh diamalkan selepas solat ataupun bacakan pada minuman dan makanan dan hidangkan kepada mereka. Tambatlah anak atau suami kita dengan doa ini melainkan jika mereka keluar untuk mencari ilmu agama. Moga-moga dipermudahkan-Nya.

Maksudnya:

Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran mu suh, di medan perjua ngan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempa dan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

Sumber : Islam Itu Indah / satkoba

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini