Doa Menghindarkan Diri Dari Ilmu Pukau, Kongsi Dengan Isteri & Adik Beradik Perempuan

Doa ini juga dikenali sebagai Doa Elak Mudarat yang baik dibaca pada setiap kali selepas solat subuh dan solat Maghrib sebanyak 3 kali. Amalkan tiap-tiap hari sebagai amalan yang baik untuk menjaga keselamatan diri dan keluarga.

Pada ketika ini yang serba serbi ma hal dan memerlukan duit untuk menampung kehidupan harian yang mencabar dengan kenaikan kos sara hidup telah menjadikan sebahagian manusia mengambil jalan pintas mencari duit dengan menggunakan ilmu pukau untuk memu kau mang sanya tidak kira lelaki atau wanita.

Jadi berhati-hatilah jika ada individu yang tidak kenali menghampiri anda untuk melakukan tipu daya terhadap anda dengan berbagai takt ik seperti menghembuskan asap rokok, menyuruh anda memegang batu cincin dan sebagainya yang tak terfikir oleh kita.

Sihir pu kau keatas mang sa selalunya terjadi dalam masa yang singkat dimana habis semua wang atau barang kemas yang dipakai diberikan atau diserahkan tanpa sedar kepada si pemukau tanpa paksaan.

Ma ng sa hanya akan sedar selepas si pemukau menghilangkan diri bersama wang dan barang kemas. Cara pukau melalui mata ke mata atau di te puk dibel akang bahu mangsa.

Kepada wanita yang terkena sihir pukau, walaupun habis semua wang dan barang kemas diserahkan kepada si pemu kau tetapi masih lagi bernasib baik kerana tidak kehilangan barang yang berharga iaitu ma ruah anda. Amalkan sebelum terlambat.

Untuk menghindarkan diri dari sihir atau ilmu pu kau, lakukan amalan berikut setiap hari:

Baca doa berikut:

“Dengan nama Allah, tidak akan berlaku kemu daratan di samping nama-Nya itu, sesuatu yang turun dari langit atau dari bumi, dan Dialah Allah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.”

Ayatul Kursi

Al-Muawwizat (Surah al-Ikhlas, al-Falaq & an-Naas)

Berniat lakukan amalan di atas agar Allah SWT hindarkan dari apa

jua bahaya.

Inilah amalan yang diterima oleh syarak. Amalan menggunakan

pandangan mata sehingga berlaku suatu proses pu kau, jika dilihat

pada pandangan syarak, kita dapati bahawa ada isyarahnya dalam

as-Sunnah. Antara lain Rasulullah s.a.w. ada menyebut tentang

pandangan mata seperti dalam hadis (mafhumnya)

Ibnu Abbas r.a berkata, “Rasulullah s.a.w. bersabda:

‘Bahawa pandangan mata yang mengakibatkan sesuatu keburukan adalah benar (boleh berlaku). Andainya ada sesuatu yang seolah-olah mendahului al- Qadar, maka didahului oleh pandangan mata.”

Dalam hadis lain Abu Hurairah berkata (mafhumnya):

“Nabi pernah menyebut al-‘ain (pandangan mata) adalah benar (boleh berlaku).” (Sahih Bukhari Muslim)

Al-Hafiz Ibnu Hajar dalam ulasannya tentang hadis-hadis ini menyebut bahawa pandangan mata seseorang itu ke atas sesuatu, boleh mendatangkan hasad deng ki kepadanya, lalu ditemukan objek itu di samping tabiat buruknya muncul, boleh mendapat kemudaratan kepada yang dilihat.

Ash-Syanthiti pernah menyebut bahawa, jiwa-jiwa yang kot or mempunyai kesan yang kot or juga kepada yang dilihat. Semuanya ini selari dengan apa yang disebut oleh Allah SWT yang mafhumnya:

“Dan sesungguhnya orang-orang kafir itu benar-benar hampir menggelincirkan kamu dengan pandangan mereka tatkala mereka mendengar al-Quran dan mereka berkata: “Sesungguhnya (Muhammad) itu benar-benar gi la.” (Surah al-Qalam, ayat 51)

Ayat ini menjadi rujukan kepada hal-hal penya kit yang berpunca daripada pandangan atau renungan mata. Malah dalam beberapa hadis lain menga takan ‘unta boleh masuk ke dalam periuk kerana pandangan mata’. Maksudnya unta boleh mati, tapi dise mbelih dan dijadikan hidangan makanan.

Demikian peranan mata. Oleh itu hal-hal pukau memu kau ini, termasuk dalam amalan yang tidak diharuskan oleh syarak. Lagipun digunakan ilmu pukau untuk tujuan keburukan seperti merompak, mencu ri dan sebagainya.

SUMber: rencahrasa

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini