Cara Paling Mudah Melepaskan Diri Dari S3ksa Kubvr

Kerapkali kita mendengar p3rit dan seksanya s3ksa kvbur, tetapi adakah kita benar-benar t4kut dan berusaha untuk mengubah d1ri ke arah lebih baik untuk melepaskan d1ri dari s3ksa kvbur?

Pernah kita mendengar tentang soalan bocor dari kvbur dimana soalan-soalan yang bakal ditanya oleh malaikat Munkar dan Nakir. Persoalannya dapatkah kita menjawabnya walaupun kita sudah sedia tahu akan soalan-soalan tersebut?

Kita dapat menjawab dan melepaskan d1ri dari s3ksa kvbur seandainya kita telah melakukan satu hal ini, iaitu membaca Al-Quran. Ramai yang terlepas pandang dan menganggap hal ini remeh. Terdapat banyak kelebihan yang berlaku setelah kem4tian orang yang gemar membaca Al-Quran.

Jangan sesekali men1ngg4lkan Al-Quran. Jadikan rutin seharian kita dengan pengisian berguna. Bacalah Al-Quran dan ini adalah cara mudah untuk melepaskan d1ri dari s3ksa kvbur

Rumah yang dibacakan Al-Quran, pada waktu malam rumahnya bercahaya sehingga dikenal malaikat.

Jika m4ti orang yang suka membaca Al-Quran, cahaya dirumahnya akan diangkat ke langit & malaikat akan tahu 4 m4ti sudah si pembaca Quran ini, mari kita solatkan r0hnya”.

Di dalam kvbur, malaikat akan berlemah lembut dengan may4t.

Al-Quran adalah peneman kita di dalam kvbur.

4zab kvbur bermula sebaik may4t tidak dapat menjawab soalan malaikat.

Sebelum m4ti, tolong pastikan sekurang-kurangnya ada Al-Mulk dalam dada kita.

Dalam kvbur Al-Quran akan berkata kepada may4t, aku ini A-l-Quran yang dulu kau baca dengan suara lantang dan mendayu, aku akan menemanimu sehingga kamu masuk syurga.

Syurga yang didambakan bukanlah mudah untuk kita dapatkan, tetapi dengan usaha tulus dan ikhlas untuk ALLAH S.W.T insyaAllah syurga yang didambakan akan menjadi milik kita. AAMIIN

Sumber : Facebook / satkoba

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini