Caprice Harap Hubungannya Dengan Ebit Lew Kembali PuIih

Kuala Lumpur: Penyanyi dan aktivitis, Caprice, 32, mended4hkan konflik yang berlaku antaranya dengan Ustaz Ebit Lew (UEL) bukan disebabkan dia mengalami kemvrungan.

Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli berkata, g4ngguan f1kiran itu berlaku susulan terbit kekec3waan kerana usaha jih4dnya dig4nggu pihak luar.

“Ramai cakap saya mengalami kemurvngan sehingga terpaksa mengambil ubat tidur sejak tiga bulan lalu. Ini bukan isu kemurvngan tetapi berkaitan dengan usaha jihad yang sedang dilakukan.

“Sesiapa yang kenal saya sebelum ini pasti tahu saya akan ‘naik g1l4’ apabila ada yang mula mempertikai dan menc4bar j1had saya. Semuanya pasti menjadi luar kaw4lan,” katanya.

Caprice yang kini berada di Kaherah, Mesir menegaskan dia terpaksa melu4hkan kekec3waan itu akibat hubungan baiknya dengan UEL kini renggang disebabkan campur tangan pihak luar.

Dia juga berharap hubungannya dengan UEL akan kembali pulih kerana dia sangat menyanjungi serta menjadikan aktivis itu sebagai idolanya.

“Saya tidak sangka seorang sahabat yang senyap dan tidak boleh beri kerjasama dengan perkara yang berlaku di G4za. Saya harap hubungan kami akan kembali pulih tanpa campur tangan pihak lain. Semua ini perlu dilakukan demi Allah SWT dan ummah,” katanya.

Dia turut mendedahkan di Instagram Stories bahawa dia mempunyai perancangan bersama UEL untuk melepasi sempadan G4za, Pal3stin bersama-sama.

Namun, ia tidak dapat direalisasikan kerana campur tangan pihak lain.

recommended by
Mgid
Mgid

PHYTOPRAZ
Anda wajib minum ini! Agar tensi 120/80 dan pembuluh darah bersih
KETAHUI LANJUT
“Ketika tiba di Kaherah, kami mempunyai perancangan untuk masuk ke G4za bersama-sama tetapi tidak berlaku kerana ada ‘pihak lain’ yang masuk campur. Saya minta maaf kerana bertindak luar kawalan dan jadi begini kerana terpaksa had4m masalah sekarang seorang diri di sini.

“Kemungkinan besar saya memang tak akan dibenarkan masuk ke G4za kerana ada ‘tangan’ dari luar yang tak mahu lihat saya ke sana,” katanya.

Disebabkan pendedahan itu, ramai meluahkan rasa bimbang dengan keadaan kesihatan mental Caprice yang dilihat tidak terk4wal.

Sejak beberapa hari lalu, namanya jadi bualan hangat netizen selepas dia mendedahkan situasi yang berlaku di G4za.

Malah, dia turut mendedahkan UEL menyekatnya dalam Instagram serta memberi bayangan bahawa UEL antara punca dia masih tidak dibenarkan memasuki G4za sehingga hari ini.

Terdahulu, Caprice berkongsi dia pergi seorang diri ke Mesir untuk melaksanakan misi kemanusiaan di G4za yang sudah lama diimpikannya.

Pihak PaduMedia tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

sumber: trending

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini