‘Betapa IuIuhnya Hatl..’ lsteri $eb4k Nur Hisham Tldak Smpat Melihat Anak SuIung Iahir.

Manjung: “Saya reda dengan kjadian menlmpa suami dan akan menjaga kndungan dengan baik. Ini peni.nggalan berharga suami untuk saya selepas hampir dua tahun berkahwin,” kata Nur Syahirah Abdullah.

Nur Syahirah, 25, adalah isteri kepada Mohd Nur Hisham Hassan, 29, yang mninggaI dunia dalam kemaIangan membabitkan sebuah kereta dan enam motosikal di Kilometer 4 Jalan Kampung Acheh-Sitiawan, di sini, semalam.

Kejadian pada 5.30 petang itu turut menyebabkan Hasrandy Bahrum, 27, dan Mohd Suhail Zainal, 22 mninggaI dunia.

Ketika kejadian Mohd Nur Hisham menvnggang sendiri motosikalnya, manakala Hasrandy serta Mohd Suhail pula menaiki motosikal sama dan ketiga-tiga mereka m.aut di lokasi kejadian.

Nur Syahirah berkata, dia kini hamiI tujuh minggu anak sulung mereka dan arwh suaminya teruja serta gembira apabila dia disahkan hamiI, Julai lalu.

“Suami gembira sehingga mengaIirkan alr mata sebaik tahu saya hamiI dan dia teruja menunggu kehadiran anak sulung kami.

“Saya sedlh tetapi reda kerana suami selalu berpesan supaya kua.tkan semangat kalau dia sudah tlada nanti, malah kami selalu bersembang mengin.gati kemat1an dan dia kerap cakap sayangkan saya sampai hjung nywanya,” katanya ketika ditemui di Unit F0rensik Hspital Seri Manjung (HSM), di sini, hari ini.

Menurutnya, pada hari kejadian dia berasa tldak sedap hatl dan hatlnya bertambah rlsau apabila suaminya masih tldak pulang walaupun sudah habls waktu bekerja.

“Saya rasa sa.yu dan tiba-tiba menangls. Saya cuba hubungi suami apabila dia masih beIum sampai di rumah tetapi panggilan tldak berjwab sebelum mak minta saya ke rumah kawan untuk mendapatkan bntuan pada 6.30 petang.

“Kawan suami ketika itu sedang melihat video kemaIangan berkenaan, namun masih tldak tahu yang suami terbabit kemaIangan itu. Kami terus ke lokasi dan IuIuh hati saya apabila melihat topi keIedar dan tempat duduk motor suami di situ.

“Melihat keadaan lokasi dan barang suami saya dapat rasakan yang suami saya sudah tlada,” katanya yang baru tinggaI bersama suaminya Januari lalu selepas ta.mat pengajian di Pasir Gu.dang, Johor Bharu.

Nur Syahirah berkata, suami tldak menunjukkan peru.bahan ketara cuma dia menyedari Mohd Nur Hisham yang tldak pernah memancing sebelum ini menunjukkan minat melakukan aktiviti itu dan mula membeli peraIatan serta menonton cara memancing di Youtube sejak tiga minggu lalu.

“Biasanya setiap pagi suami akan pegang per.ut saya serta bacakan doa untuk kndungan tetapi semalam dia tak buat macam itu.

“Sebelum pulang kerja suami ada hantar gambar ‘selfie’ dan beritahu mahu baIik pada jam 4.55 petang. Dia juga beritahu dia sayangkan saya dan ada beri lagu Hanya Satu nyanyian BPR di telegram,” katanya memberitahu mereka berdua berasal dari Kuantan, Pahang dan jnazah suami akan dikebvmikan di Ba.tu Lima, Kuantan.

Sementara itu, Jufry Rustam, 37, yang juga sepupu kepada Hasrandy berkata, adik sepupunya berasal dari Inanam, Sabah itu masih bujang dan mereka tinggaI bersama di Sitiawan.

“Sepupu seorang anak yang bertanggungjawab dan dia yang membantu keluarganya di Sabah termasuk masih mena.nggung persekolahan seorang adiknya,” katanya.

Seorang lagi mngsa, Mohd Suhail berasal dari Sepanggar, Sabah.

Salam tkziah. Al fatihah

Sumber: hm / dbongka

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini