“Beribu Rugi Ni..” -Kena Sc̷am Beli Iphone Online, Memang Terkejut Tengok Isi Dalam Kotak Iphone

Walaupun dah banyak pendedahan yang dikongsikan kepada umum namun begitu masih ada yang terkena dengan taktik licik para sc4mmer ini.

Apa yang menyedihkan apabila mangsa kehilangan ratusan malah ada yang hingga puluh ribu Ringgit kerana terpedaya dengan scam ini. Selain itu, peratus untuk dapatkan kembali wang yang ditipu itu sangatlah rendah. Oh my!

Terbaru, ada pula kes mangsa ditipu apabila membeli sebuah telefon bimbit berjenama ‘iphone’. Apa yang mengejutkan ialah isi dalam kotak telefon itu digantikan dengan satu sabun basuh buku berjenama ‘daia’.

Video

Video tersebut dimuat naik di platform tiktok oleh pengguna yang mengguna nama @straight.at. Hantaran tersebut telah meraih lebih setengah juta tontonan dan lebih seribu komen dari netizen.

Tidak pasti kesahihan video tersebut sama ada gurauan semata-mata atau ia benar-benar terjadi. Tetapi rata-rata netizen bersimpati dengan abang tersebut kerana dia sangat teruja untuk membuka kotak telefon barunya itu.

Komen Netizen

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Sumber : tiktok straight.at / malaysiatime