Bakul Jualan Masih Penuh, Remaja Tertidur Keletlhan Tunggu Pelanggan Beli Kacang

etiap orang mempunyai cabaran hidup yang pelbagai. Bukan semua orang terlahir dalam keadaan senang dan hanya perlu duduk sahaja menanti ada rezeki yang akan tiba. Ada juga yang terpaksa melupakan zaman kanak-kanak demi untuk membantu keluarga menambah pendapatan demi kelangsungan hidup bersama.

Kacang jualan masih penuh dibakul

Menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh pengguna Facebook dikenali sebagai Shazzahinzs Sha, dia telah berkongsi satu foto seorang remaja tertidur di kaki lima sambil disisinya terdapat sebakul kacang rebus yang ingin dijual.

Sampai tertidur tunggu orang beli kacang

Menurut pengguna Facebook itu lagi, remaja tersebut dilihat duduk di hadapan pintu masuk stesen pam minyak berdekatan Jalan Tampoi dalam keadaan keletihan sehingga tertidur. Jualannya juga masih banyak dan ketika itu hujan lebat baru sahaja reda.

Rasa kasihan apabila terfikirkan anak2 kita

Foto yang tular tersebut telah mendapat lebih daripada 14,000 tanda suka dan lima ribu perkongsian semula daripada warganet. Mereka yang membaca muat naik tersebut nyata berasa sebak dan berharap dapat membantu remaja itu.

Mereka juga dilihat meninggalkan komen di ruangan Facebook sumber disamping mengajak orang ramai yang berada berhampiran kawasan tersebut untuk sama-sama menghulurkan bantuan serta membeli kacang yang dijual olehnya.

Semoga dia dimurahkan rezeki

Katanya datang naik bas dari Ulu Tiram

Sumber: oh my media / lakarmedia

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini