Arrwah tergeIincir masa repa!r bumbung rumah” MeninggaI dunia lepas terjatvh dari bumbung rumah setinggi hampir 4 meter.

Gambar hiasan

Tanah Merah : Tukang rumah meninggaI dunla selepas terjatvh dari bumbung sebuah rumah ketika melakukan kerja pembaikan di Kampung Kuala Kepok, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 6.50 petang itu, m4ngsa, Mhd Azli Ag Hassan, 37, mengaIami kecede raan par4h di kepala.

Ketua P0lis Daerah Tanah Merah, Deputi Suprlntendan Zainuddin Md Yusuf berkata, sebelum kejadian, m4ngsa sedang memasang zink rumah.

“Semasa sedang membetulkan kepingan zink terakhir di hujung bumbung, m4ngsa tergelincir dan terjatvh pada ketinggian kira kira 3.5 meter.

“Pemilik rumah yang berada di lokasi kejadian menghampiri m4ngsa dan mendapati lelaki itu sudah tidak sedarkan diri,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Zainuddin berkata, pemilik rumah segera menghubungi ambuIans dan m4ngsa disahkan meninggal dunia oleh penolong pegawai perub4tan.

M4yat dibawa ke H0spital Tanah Merah untuk proses bedah slasat dan kess diklaslfikasi sebagai matl mengejvt.

Admin nak ingatkan kepada para pembaca agar berhati-hati melakukan sebarang kerja baik pulih rumah.Kalau nak panjat bangunan tinggi tu pastikan ada kelengkapan PPE sekurang-kurangnya ikat lah tali untuk berpaut.MaIang tidak berbau jadi buatlah persiapan sebelum terjadi kejadian yang tidak diingini.

Sumber : hm / karipapangin

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini