Amalkan 3 Doa Ini Setiap Akhir Sujud, Anda Akan Mendapat Manfaat Luas Biasa

Sesiapa sahaja di dunia ini mengimpikan syurga, tanya saja pada sesiapa, mana yang kamu pilih? Syurga atau ner4ka? Pasti mereka menjawab “Syurga”, tetapi bukan mudah ingin ke syurga jika tidak beramal soleh dan melakukan suruhan dan hindarkan d1ri dari melakukan larangannya.

Setiap sesuatu jika ingin memilikinya, harus lah ada usaha. Jika anda inginkan syurga Allah s.w.t, berusahalah dengan melakukan kebaikan,solat, puasa, bersedekah. Dengan hati yang ikhlas dan berserah d1ri kepada Allah s.w.t sebagai seorang hamba yang patut dan taat. Jangan mulut saja mengatakan mahu syurga, tetapi semua larangan-Nya anda buat dan men1ngg4lkan segala suruhan-Nya.

Sebagai umat islam, kita diwajibkan melakukan solat 5 waktu sehari semalam,solat adalah penyerahan d1ri kepada maha pencipta. Solat dari segi bahasa bermaksud doa atau doa dengan sesuatu kebaikan..Dari segi syara‘, solat bermaksud perkataan-perkataan dan perbuatan-perbuatan yang dimulai dengan takbir beserta niat dan diakh1ri dengan salam dengan syarat-syarat tertentu.

Syeikh Abdul Aziz Bin Baaz (semoga Allah merahm4tinya) berkata, ada 3 doa yang janganlah kau lupakan dalam setiap kali sujud terakhir dalam solat, iaitu

Mintalah Diw4fatkan Dalam Keadaan Khusnul Khotimah

اللهم إني أسألك حسن الخاتمة

Allahumma inni as’aluka husnal khotimah

Artinya: “Ya Allah aku meminta kepada-MU husnul khotimah”

Mintalah Agar Kita Diberikan Kesempatan Taubat Sebelum w4fat

اللهم ارزقني توبتا نصوحا قبل الموت

Allahummarzuqni taubatan nasuha qoblal m4ut

Artinya: “Ya Allah berilah aku rezeki taubat nasuha (atau sebenar-benarnya taubat) sebelum w4fat”

Mintalah Agar Hati Kita Ditetapkan di Atas Agamanya

اللهم يا مقلب القلوب ثبت قلبي على دينك

Allahumma yaa muqollibal quluub tsabbit qolbi ‘ala diinika

Artinya: “Ya Allah wahai sang pembolak balik hati, tetapkanlah hatiku pada agama-MU”

m4ti itu tidak kenal waktu dan usia, ianya satu rahsia besar dan tidak seorang pun manusia yang mengetahu bilakah waktu m4ti seseorang, ianya tidak cepat atau lambat walau sesaat, oleh itu kita sebagai hambanya haruslah sentiasa bersiap sedia dengan segala kemungkinan.

Sumber: Islamidia.com / satkoba

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini