Ajaran Nabi S.A.W Yang Kita Sering Abaikan

Ini adalah apa yang kita akan ungkapkan dan di sinilah tantangan ilmiah dan kesimpulan oleh para ilmuwan Barat.

Hikmah di sebalik mengibas debu di cadar tilam sebelum tidur.

Ketika seseorang tidur beberapa sel-sel m4ti dan jatuh ke cadarnya. Setiap kali kita bangun ia akan akan tertinggal di belakanh dan terakumulasi. Sel-sel m4ti ini tidak terlihat oleh mata dan hampir tidak dapat dihancurkan.

Ketika jumlah sel-sel m4ti meningkat maka akan dengan mudah menembus kembali ke dalam tubuh, ini boleh menyebabkan peny4kit serius.

Ilmu Barat cuba untuk menghancurkan sel menggunakan berbagai disinfektan seperti Dettol dan sejenisnya, tapi semua sia-sia. Sel-sel m4ti tidak pindah atau hilang.

Salah satu ilmuwan mengatakan, ia mencuba mengibas debu 3 kali seperti dalam Hadis dan tercengang menemukan bahwa semua sel-sel m4ti hilang!!

Nabi ﷺ bersabda: “Barangsiapa pergi ke tempat tidur, ia harus mengibas debu di cadar tidurnya tiga kali, kerana dia tidak tahu apa yang ditinggalkan”

Kebanyakan orang berfikir itu adalah cara menghilangkan serangga kecil tapi tidak tahu bahwa masalah ini jauh lebih besar dari itu.

Hal ini sangat menyedihkan bila menemukan bahwa kebanyakan dari kita mengabaikan ajaran Nabi ﷺ.

Silakan share, biar seluruh dunia tahu bahwa apa pun perintah Allah SWT adalah untuk kepentingan dan kebaikan manusia. سبحان الله.

Sumber : facebook via Aliffchannel / rencahrasa

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini