ᴘ𝚎ᴍɪʟɪᴋ ʙᴇɴɢᴋ𝚎ʟ ɪɴɪ ᴍ𝚎ᴍʙᴀᴄᴀ ᴀʟ-Qᴜʀ’ᴀɴ ꜱᴀᴍʙɪʟ ᴍ𝚎ɴᴜɴɢɢᴜ ᴘ𝚎ʟᴀɴɢɢᴀɴ.

P3milik Bengkel Ini Memaca Al-Quran Sambil Menunggu Pelanggan Datang, Lelaki Ini Kagum

Walau dalam kesibukan bekerja, pasti akan ada waktu-waktu ’emas’ untuk seseorang insan membaca al-Quran.

Sebagai seorang Muslim di muka bumi ini tak salah jika kita gunakan waktu terluang untuk mencari keredhaanNya.

Walauupn naskah Al-Quran tersebut kelihatan usang, tetapi tidak mematahkan semangat seorang pemilik bengkel kereta ini untuk membacanya setiap kali menunggu pelanggan datang.

Kisah yang penuh inspirasi ini dikongsi oleh Nik Amriza Saliqin menerusi laman Facebooknya. Ikuti kisah pakcik ini yang penuh dengan teladan dan inspirasi. Moga kita semua akan mendapat mempraktikkan dalam kehidupan harian.

Al kisah pergi workshop nak service proton saga kesayangan, berpuluh orang dah foreman melayu yang saya berurusan dan bermacam jenis ragam..

Tetapi kali ni Allah temukan saya dengan insan yang agak “RARE” di zaman 2020 ni..

Seorang tokey workshop mengisi masa lapang sambil menunggu customer masuk ,sempat dia baca Al-Quran walaupun tangan agak sedikit k0tor..

Allah mengajar melalui Af’al(perbuatannya).. Kita lihat,belajar muhasabah diri kita,sejauh mana kita menjaga hubungan kita dengan Sang Pencipta..

Ya Allah murahkanlah rezeki pakcik ini.. Berkat kaya dan berjaya dunia akhirat serta jauh az4b api n3raka.. Maaf pakcik saya posting gambar, untuk beri semangat kepada diri saya dan sahabat semua..

Akhir Kata Semogo Insan Sepertinya Tidak Hilang Ditelan Zaman.

sumber:

Perhatian! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini