ᴍᴀꜱʏᴀᴀʟʟᴀʜ..ᴀᴘɪ ᴅɪ ʙᴀᴡᴀʜ ʟᴀᴜᴛᴀɴ ᴍᴇɴᴊᴀᴅɪ ʙᴜᴋᴛɪ ᴋᴇʙᴇɴᴀʀᴀɴ ᴀʟ-Qᴜʀᴀɴ

Subhanallah. Baru-baru ini muncul sebuah berita retakan di dasar lautan yang mengeluarkan lava dan menyebabkan air mendidih hingga suhunya melebihi 1000 darjah selsius. Meskipun suhunya tinggi, namun air laut tidak meruap keluar. Namun air laut yang banyak tidak mampu memadamkan api.

Dalam satu hadith Nabi Allah berfirman Firman-Nya: “Ada laut yang di dalam tanahnya ada api” (Qs. Ath-Thur 6).

Nabi SAW bersabda: “Tidak ada yang mengarungi lautan kecuali orang yang pergi menunaikan haji, umrah atau orang yang berperang di jalan Allah. Sesungguhnya di bawah lautan terdapat api dan di bawah a pi terdapat lautan.”

Hal ini telah mendorong sejumlah ahli tafsir untuk meneliti makna yang tersirat. Dan mereka ternyata menemukan makna dan arti lain dari kata “sajara,” yaitu “mala’a” dan “kaffa” (memenuhi dan

menahan). Mereka tentu saja sangat gembira dengan penemuan makna dan arti baru ini karena makna baru ini dapat memecahkan kemusykilan ini dengan pengertian baru bahwa Allah SWT telah memberikan anugerah kepada semua manusia dengan mengisi dan memenuhi bagian bumi yang rendah dengan air sambil menahannya agar tidak mel uap secara berlebihan ke daratan.

Setelah saintis menemui fakta ini, barulah kita faham akan makna yang jelas Allah mahu sampaikan kepada kita bahawa Rasulullah dan mukjizat itu benar. islam itu benar.

Sumber: u-tube Sadha info via islamikinfo / rencahrasa.

PERHATIAN! Pihak Infomanafaat tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini